mandag den 29. november 2010

Yeahh, det er gløgg-tid

 

 

DSC03352

 

Og ingen anledning er for lille til at blive fejret med et godt krus gløgg! I aften har jeg for eksempel spillet til koncert. Den første julekoncert i rækken. Jeg var akkompagnatør og spillede klaver til sangene – faktisk lidt en udfordring, for det var hovedsageligt rytmisk musik, og selvom jeg ikke er grønskolling på det felt, er det dog ikke det, jeg er uddannet i og ikke der, min spidskompetence ligger. Men sjovt var det, selv om jeg til tider har fortrudt, at jeg sagde ja til opgaven – og jeg vil nok sige ja, hvis jeg skulle blive spurgt en anden gang. Det er altid godt at lave musik sammen med andre, for jobbet som organist kan godt blive lidt enspænderpræget, så det er med at udnytte en god chance for at spille sammen med andre.

Hvorom alting er, så er det værd at fejre med et godt krus gløgg – og den er endda hjemmelavet! Inspirationen har jeg fra Ulla, og det er en gløgg, der er værd at gentage.

Essensen lavede vi for en uges tid siden – den har stået og trukket og fristet, inden den i lørdags blev varmet op med 2½ flasker rødvin. Rosiner og mandler blev lagt i blød i lige dele rom, portvin, cognac og vodka, inden de kom i gløggen. Jeg vil nok anbefale at si krydderierne fra, inden rosiner og mandler tilsættes – det er en… skal vi sige sansemættet oplevelse at bide i en nellike eller allehånde ;o)

Heldigvis er der rester fra lørdagens gløgg, så det var nemt lige at fylde et krus og smække det i mikrobølgeovnen. MUMS!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar