fredag den 5. juni 2009

Dejligt krydret sommermad

 

Sidste maddag i denne omgang – så var det belejligt at få tømt køleskabet, og det lykkedes faktisk ret godt med denne ret, som jeg fandt i sidste års Spis Bedre. Eftermiddagen har bl.a. stået på sortering af alle de blade, jeg gemmer – en del blev sorteret fra, men mange kunne jeg ikke få mig selv til at gå af med (især Isabellas og Spis Bedre), så der er vist snart grund til at afbestille et blad. Jeg tror, jeg har nok til at klare mig foreløbigt…

 

Sommergrønt med kylling

 

En flok nye kartofler blev skrubbet og kogt “al dente”, sammen med gulerødder. En bulgurrest blev blandet sammen med kartofler, gulerødder, rødløg og radiser i skiver, ærter, mynte og persille. En dressing blev rørt af citronsaft, olivenolie, honning, garam masala (uhm!) og hvidløg.

Kyllingefileterne blev gnedet med en blanding af salt, stødt chili, oregano og brun farin, stegt på panden og pyntet med revet citronskal.

Resultatet blev lækker sommermad, godt krydret, så alle sanser blev pirret – lige som jeg kan lide det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar