torsdag den 4. juni 2009

Tema: dronninger

 

Majestæten

 

Jo, I kan tro, jeg fik vinket – eller stod måske, hvis ret skal være ret, mest af alt klar med kameraet, da dronningen kom forbi. Og tænkte at det egentlig må være lidt mærkeligt som dronning, at blive mødt af en forsamling hævede kameraer og koncentrerede blikke i stedet for klapsalver og viften med flag.

Men dem var der så trods alt også en del af, både klapsalver og flagsvindende børn. Jeg fandt Freja i mylderet, hun var fulgt med skolen ned i byen, og vi nød at stå sammen og se de flotte heste (af dronningen så Freja mest hat…), inden jeg fortsatte min lange arbejdsdag.

 

Garderhusarregimentet

 

Og der var hyggeligt nede i byen – ren folkefest, byen var klædt i sit pæneste tøj, og selv vejret artede sig, holdt med nød og næppe tørt, så vi kunne vinke til dronningen i åben vogn. Efter at have reddet mig en frokostsandwich kom jeg tilbage og var så heldig at se dronningen komme gående i selskab med borgmesteren, og prinsgemalen de berømte tre skridt efter. Hun tog sig oven i købet tid til at tage imod en buket fra en lille pige, der stod i mylderet. Det var da dejligt at se.

 

Nu med tom karet

 

Og der var flere dronninger på dagens program, for aftenen er tilbragt sammen med en kær veninde i biografen, hvor vi svømmede hen til filmen The young Victoria. En rigtig feel-good tøsefilm med alt hvad hjertet begærer af kærlighed, flotte kjoler og slotte, skønne skuespillere, og tilpas meget drama, men ikke så meget, at man ikke konstant hænger under loftet. En anbefalelsesværdig film, hvis man er til  den slags (og det er jeg!).

 

Victoria & Albert

The young Victoria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar