mandag den 14. februar 2011

Der er arbejde, og så er der arbejde…

 

 

DSC04780

DSC04781

 

Og jeg er glad for, at det ikke er mig, der skal hænge deroppe i 20-25 meters højde (sådan målt pr. øjemål) og samle en kran! Gulp, siger jeg bare…

Lige nu ser det ud, som om arbejdet i luften er indstillet, og det forstår jeg godt, for der blæser en halv pelikan udenfor, og jeg tror, man gør klogt i at holde sig ved jorden.

Til gengæld er de igang med at fræse vejen op, så asfalten lige nu ser ud som en smuldredej. Spændende om vi kan komme ud med bilen, når vi om lidt tager på lossepladsen.

Her på matriklen fortsætter vi nemlig den store udmugning. Jeg har brugt en stor del af min ferie på at ordne hængepartier – de sidste to års papirer har holdt til huse i en stor skuffe, hvor de er stuvet ned, når der skulle ryddes op i en fart. Ikke den mest hensigtsmæssige løsning, men den virker. Nu er alle papirer sorteret og sat i mapper, billederne på computer og kamera er sorteret og sat i andre slags mapper/sendt til fremkaldelse, og Frejas værelse har fået afsluttet det projekt, jeg satte i gang i efterårsferien med sortering i legetøjet. Nej, vi rider ikke samme dag, som vi sadler her i huset, men nu er det færdigt, og der er ikke et hjørne, hvor vi ikke har været.

I skrivende stund er Brian i gang med samme proces på Emils værelse, der forhandles om udsmidning eller ej, for Emil er en samler uden lige, men er også helt klar til den store oprydning, og jeg kan høre stoltheden i stemmen, når han gør status på projektet.

Det gør godt med sådan en omgang, og jeg føler mig faktisk mindst lige så opladet efter sådan en ferie, som jeg ville have gjort, hvis jeg havde brugt den på ren afslapning.

2 kommentarer:

  1. Åh ja - arbejdsferier er bare gode. Jeg har også en del projekter, som jeg gerne vil have fra hånden. Elsker bare, når der kan sættes flueben. Ind i mellem så overmander spontaniteten mig og så får jeg noget fra hånden.

    Knus Pia

    SvarSlet
  2. Pia, det giver bare noget overskud på den mentale konto, at der er ryddet ud, og man kan starte igen uden de "burder" over hovedet :o)

    SvarSlet