mandag den 7. februar 2011

Hvad har du i din kurv i dag?

 

 

Taske

 

Min taske er helt uundværlig. Ligeså snart jeg bevæger mig udenfor huset med andet mål end en travetur, så hænger tasken på mig, for med den er jeg næsten beredt på enhver tænkelig situation.

Desværre er den ikke helt så farvestrålende, som den præsenterer sig her, lidt falmet og slidt er den blevet med tiden, men lyset er ikke til fotografering lige nu, så I får den at se i ny tilstand.

Jeg vil også spare jer for et kig i tasken, men kan afsløre, at en den ved en hurtig gennemrodning ud over de helt nødvendige ting som nøgler, pung, kalender, mobil og vanddunk også rummer lommetørklæder, læbepomade(r), håndcreme, negleklipper og panodiler, indkøbsposer, både de grimme i plastic og et par pæne fra BOXdeLUX, brilleetui, vognmønter, kuglepenne, hårelastikker, hårspænde, indkøbssedler fra de sidste tre uger, boner, en USB-stick, gummielastikker, 50 Eurocent, håndledsvarmere i alpaca uld, en mobiltaske, et lommespejl og en lille massagekugle i træ. En P-billet, en lille pose gamle rosiner, en tom, men meget smuk, gammel pilleæske, et lille sykit, biografbilletter fra skolebio, en tampon og to stykker tyggegummi, Freja fik hos lægen for et par måneder siden.

Og ja, jeg var faktisk helt nede på bunden til sidst.

Måske meget godt, jeg fik ryddet op der…

---

Jeg er hoppet med på en lille leg hos Hanne – et emne hver dag i den kommende uge i kategorien hverdagsbilleder. I dag om dametasker…

4 kommentarer:

  1. Ha, sikken mange uundværligheder du bærer med dig. Endnu en grund til at jeg ikke rigtigt kan finde ud af det med tasker. De gange jeg har været med taske er det blevet til en helt urimelig bunke rod.

    SvarSlet
  2. De små olivengafler - er de til at stange godter op fra taskebunden med;))
    Dejligt at du vil dele hverdagsbilleder.

    SvarSlet
  3. Helle Nørgaard Nielsen7. februar 2011 kl. 23.06

    Jeg kunne have lyst til at fortælle om din taske til et par mænd fra menigheden, som mente jeg havde mange ting i MIN taske - men det er jo ingenting i forhold til, hvad DIN indeholder :)

    SvarSlet
  4. Men jeg er jo glad for at have dem, når jeg skal bruge dem, Marina ;o) Og jeg indrømmer, at en oprydning var tiltrængt, men bortset fra det, er tasken velsignet med en masse mindre rum, så jeg har system i rodet :o)

    Det kunne de da sikkert være gode til, Hanne ;o) De ligger der nu bare, fordi de blev købt ved samme lejlighed.

    Fortæl du bare, Helle - det er altid rart at kunne sammenligne sig med nogle, der slår rekorden ;o)

    SvarSlet