tirsdag den 8. februar 2011

Hverdagsbillede #2

 

 

DSC04642

 

Rapport fra en gulvspand” er Hannes tirsdagstema – og det kan hurtigt blive et meget kedeligt indlæg. Faktisk ligger vores gulvspand i hi det meste af tiden, i stedet henviser jeg til et lille print, der hænger mellem fedtede fingeraftryk på vores køleskab…

 

DSC04649

 

Selvfølgelig skal der gøres rent, men ærligt talt er det ikke særligt højt prioriteret her, for hverdagen levner bare ikke meget plads og energi til den slags. Lidt revance har jeg dog taget her i min ferie, og i går var gulvspanden faktisk på arbejde. Og jeg nyder da, når her er skinnende rent. Så længe, det varer. Men det er også den slags arbejde, der ikke sætter sig varige spor, og derfor kan føles frygteligt utilfredsstillende i længden.

Af og til drømmer jeg om, at vi betaler os fra det – men synes også, det er grænseoverskridende at få en fremmed ind i alle kroge af vores hjem. Oprydningen slipper man jo under ingen omstændigheder for, og der bliver da også ryddet meget op, mens jeg gør rent.

I skrivende stund hører jeg en strøm af italienske gloser fra kælderen. I dag er det nemlig fryseren, der får en (tiltrængt!) tur, og en måde for mig til at gøre den slags lidt mere interessant er at holde hjernen beskæftiget imens. Så jeg terper italiensk, mens jeg hakker tænder og sorterer mig frem til bunden af den rummelige fryser.

(Og grunden til, at hun snakker videre dernede, er, at jeg bare skulle holde en kort pause og derfor ikke stoppede CD’en… ;o))

På billedsiden kan man jo vælge at vise et fint lille stilleben fra badeværelset. Eller den barske virkelighed fra bunden af vores fryser (og det er ikke engang den hele virkelighed – der er mere dernede…).

Jeg ved godt, hvad jeg selv helst vil se på… ;o)

 

DSC04648

4 kommentarer:

  1. Tak Annette. Du gav mig lige sparket til også at få gjort noget ved egen fryser. Så nu står der 1 stk. afrimet og rengjort fryser, hvor jeg også har fået skabt noget overblik :-)

    SvarSlet
  2. Det var da så lidt, Vibeke ;o) Og dejligt for dig. Vores har prøvet at sparke til mig i ugevis, men der skulle en ferie til, før jeg fik gjort noget ved det...

    SvarSlet
  3. Helle Nørgaard Nielsen8. februar 2011 kl. 21.57

    Min fryser råber også på en afrimning - den kommer nok også i uge 8, hvor jeg har ferie. Det er så rart, når det ER gjort!

    SvarSlet
  4. Ja, det er Helle - og økonomisk, når man opdager, hvilke reserver, der gemmer sig ;o)

    SvarSlet