fredag den 4. februar 2011

Lige om hjørnet…

 

 

DSC04610

 

Perlehyacinterne nikker pænt god-eftermiddag.

Jeg nikker tilbage og byder weekenden hjerteligt velkommen.

Dagens dont og indkøb er klaret, det regnvåde tøj afmonteret, og sofaen indtaget.

Stearinlysene er tændt, kaffen er i koppen, og strikketøjet er ved hånden.

Og forude vinker en ferie.

Ja, du hørte rigtigt – ferie, sagde jeg!!!

Når lige gudstjenesten på søndag er klaret, ligger ferien for mine fødder… Og jeg TRÆNGER!!

Selvfølgelig ville jeg helst holde ferie sammen med resten af familien i uge 7. Men sådan kunne det ikke blive, og efter at have tygget på den og vænnet mig til tanken, er jeg begyndt at glæde mig over det positive.

Det kan man jo ligeså godt i stedet for at fokusere på det, man ikke kan ændre på.

Der er jo også fordele.

Jeg har en uge med ro på. En uge, hvor jeg har formiddagene for mig selv og kan få gjort kål på en masse ophobede bunker. Læse en bog. Gå en tur. Eller hvad jeg nu har lyst til.

Jeg har god tid til at hygge om børnene, når de kommer hjem.

Og så har jeg det frynsegode, at jeg kan holde arbejdsmængden i uge 7 på et minimum og nyde godt af en ferieramt familie. Sove en smule længere. Ønske madpakker hen, hvor peberet gror.

Det er jo næsten win-win…

8 kommentarer:

  1. Åh ja, Annette. Det er jo ligefør, at du har 2 ugers ferie på den måde.... Altså jeg skrev "ligefør"....:-)

    Rigtig god ferie :-)

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  2. Ja, det er lige det, det er, Pia ;o)
    Tak...

    SvarSlet
  3. Helle Nørgaard Nielsen4. februar 2011 kl. 23.25

    Rigtig go` ferie, Annette!
    Godt at du kan se det positive i at have ferie i næste uge, selvom det ikke bliver sammen med resten af familien :)
    Din ferie bliver måske bare lidt anderledes, end hvis du havde haft den i uge 7... :)

    SvarSlet
  4. - men så god ferie da :-)

    SvarSlet
  5. God weekend. Sikke et skønt billede. Det er fuld af ro og ynde. Helt perfekt til weekenden!

    Håber din ferie bliver god. Anderledes kan faktisk være helt OK! ;)

    SvarSlet
  6. Mange tak, allesammen!
    Jeg tror også på, at anderledes ender med at blive rigtig godt. Og det gør mig en smule høj :o)

    SvarSlet
  7. Uhh, hvor det lyder skøøøønt!

    SvarSlet
  8. Erika, jeg trækker også vejret helt ned i maven og nyder - har jo næsten ferie allerede nu ;o)

    SvarSlet