fredag den 15. august 2008

To bøger med samme budskab

 

Men i meget forskellig indpakning...

Lev livet langsomt har jeg kæmpet mig igennem, Komsammen er jeg i gang med at stornyde.

Førstnævnte handler som titlen indikerer om at sætte tempoet ned, om at vi har alt for travlt på de fleste af livets områder og glemmer at leve livet her og nu. Budskabet er rigtigt godt og meget tankevækkende, men jeg har det med at stejle, når en bog bliver for amerikansk - og det er denne her. Eksemplerne i bogen er fuldstændigt overgearede og meget langt fra vores hverdag - og jeg kan kun sige, at hvis livet virkeligt er sådan i USA, London, Japan og andre steder, hvor der hentes eksempler fra, er jeg utroligt glad for mit liv i lille Danmark (og det er jeg også!). Generelt kedede jeg mig gennem hele bogen, men budskabet er godt, og derfor læste jeg den færdig (og fordi jeg er lidt stædig...).

Til gengæld er Komsammen ren nydelse, både hvad angår det tekstmæssige indhold og æstetik. Bogen handler om lidt det samme, altså at vi lever livet for hektisk og glemmer de egentlige værdier, men med en anden indfaldsvinkel - nemlig at vi ses for lidt. Bogen indeholder en skattekiste af opskrifter, masser af gode råd og visdomsord - alt sammen rigeligt spækket med de dejligste billeder og flotte baggrundsmønstre.
Ja, jeg er begejstret!

2 kommentarer:

  1. Komsammen er er dejlig bog. Vitaminer for øjne og hjerne.
    Har den, men har desværre ikke fået lavet noget fra den endnu. Den har menlig forputtet sig et eller andet sted i hytten.

    God bedring!

    SvarSlet
  2. Det er godt formuleret, Kari - vitaminer for øjne og hjerne, det er nemlig hvad den er :o)
    Jeg har den desværre ikke selv, men faldt over den på biblioteket, så jeg nyder dne så længe det varer...
    Og tak :o)

    SvarSlet