søndag den 31. august 2008

Et skønt syn

 

Hvor er den skøn, vores nye terrasse! Jeg kan allerede mærke, at det er det helt rigtige. Når der med tiden gror lidt mos op mellem fliserne, bliver det helt perfekt, og jeg glæder mig til at tage den i brug. Men det bliver ikke i dag - den skal have fred og ro, til den bliver helt stabil.
Og køkkenet stråler og skinner om kap med solen, som vi har været så heldige at have på fuldt blus her i weekenden.
Vi havde en arbejdsom, men skøn dag sammen med venneflokken i går. Der var liv og glade dage, masser af børn der legede SÅ godt sammen både ude og inde, arbejdende voksne på terrassen og i køkkenet og masser af hygge og snak overalt. Og masser af mad - jeg kan garantere, at ingen gik sultne hjem, og vi går og småspiser lidt af resterne i dag.
Men hov - hvad er det for en selvtilfreds fætter, der sad der og så på mig med små, plirrende øjne, da jeg i dag stak hovedet ud for at beundre værket. Nogen må have glemt ham der, midt i al forvirringen.... De må da savne ham, for han er da så sød ;o)
 


Brian har knoklet for at færdiggøre projektet og rydde op i haven i dag, så den ser knapt så kaotisk ud, som den gjorde i går, efter at have været invaderet af 20 børn og voksne. Det er rigtig dejligt at kunne sætte punktum for det projekt.
Imens har jeg været på arbejde - en lidt særlig dag var det i dag, for vores uovertrufne kirketjener går på pension efter 20 år i kirken. Så der var afskedsreception efter gudstjenesten. Det er en mærkelig følelse at skulle sige farvel til en kollega, der har betydet så meget for os alle, som han har. En mand, der forstår at favne og altid møde både kollegaer og kirkegængere med et stort smil, et glimt i øjet og gerne en sjov bemærkning. En kollega, der bare gør arbejdsdagen lidt bedre. Heldigvis siger vi ikke farvel, men på gensyn, for han vil fortsat have sin gang i kirken.

5 kommentarer:

  1. Ja, det har godt nok været et fantastisk vejr til jeres terasse-projekt.

    Og lyder da også til, at det har været en dejlig dag på arbejde for dig i dag. Og jo skønt at Brian fik ryddet op i haven efter i går!

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  2. Gik til ro med en mave så tung at jeg har ligget samme sted hele natten - vågnede op med tarme der skreg på mere lækkert mad! Nu må det altså ha en ende... i morgen er det mandag, så skal det være slut - altså lige indtil næstegang der er rabarber muffins, bred ymer, kyllinge spyd, salat - you name it! TAK for en skøn dag:-)

    SvarSlet
  3. Det var helt perfekt, Pia.
    Arbejdsdagen var god, men også noget vemodig...

    Selv TAK, Lisbeth!
    Ja, det må også have en ende for mit vedkommende... Når vi lige har spist de sidste muffins... Vi mangler kun omk. 10!

    SvarSlet
  4. Skønt med venner, der kommer og hjælper med at lave terasse og gør hovedrent i køkkenet : )
    Men knapt så skønt at de sætter en HAVENISSE op i jeres have (for mon ikke det er dem ?)!!! Efter min mening er den slags aldeles og intet mindre end rædselsfulde...
    Jeg synes ellers du har en rigtig god smag ift. mange ting, Annette - men her går grænsen altså for mit vedkommende !!!
    Ja, det lyder lidt vemodigt med din kollega - godt at han fortsat vil have sin gang i kirken, selvom det nok ikke bliver helt det samme.

    SvarSlet
  5. Helle - jeg har en stærk mistanke... Og jeg har bestemt heller ikke tænkt mig at lade ham blive stående - skal lige finde det rigtige tidspunkt at lade ham forlade matriklen, når jeg finder et godt hjem til ham ;o)
    Nej, det bliver aldrig det samme uden den kirketjener, men jeg er da spændt på at se, hvem vi får i stedet.

    SvarSlet