onsdag den 13. august 2008

Nu med to skolebørn

 

Så oprandt den store dag også for Freja. Den første skoledag.

Vi startede med en halv time i Emils klasse, da han skulle møde først, og da vi stod sammen til morgensang sammen med alle de store børn og fremmødte forældre, havde jeg min hånd på Frejas bryst, lige ud for hendes hjerte - og kunne mærke hvordan den lille muskel hamrede afsted. Det var helt rørende at mærke - og jeg kunne også mærke, at det hjalp på det, da Brian snakkede et par beroligende ord med hende.
 

Hun tog det nu i stiv arm. Det hjalp hende også meget, at hun havde været til en introduktionstime i juni og der havde fået sig en veninde. Venskabet har udviklet sig i de sidste to dage, hvor Freja så småt har stiftet bekendtskab med sin SFO, så jeg fornemmer, at hun er helt klar til sit nye liv, selv om det kan være en stor mundfuld, når man er en genert pige...

12 kommentarer:

  1. Årh hvor er det stort med første skoledag. Håber hun bliver glad for at gå i skole.

    SvarSlet
  2. Det håber jeg også, Anette :o) Det er nemlig stort, for både mor og barn ;o)

    SvarSlet
  3. Ganske særlig er dagen virkelig, hvor man begynder sit nye skoleliv.

    Endnu større tror jeg næsten den kan være for forældre...jeg kan sagtens genkende din følelse af at være rørt - det var jeg bestemt også på vores børns 1. skoledag.

    Og hvor ser din datter fin ud som hun sidder der med nyt penalhus, og navneskilt med flag :0)

    SvarSlet
  4. Ja, den er noget helt særligt, Ulla.
    Du kan tro, jeg er også pavestolt :o)

    SvarSlet
  5. Åh altså! Dejligt for Freja og hendes forældre at spændingen omkring 1.skoledag nu er udløst :-)
    Fantastisk at hun allerede har fået en ny veninde og er kommet godt igang med SFOen.

    Og forresten da: VELKOMMENtilbage fra ferie. Troede jeg havde kommenteret et af dine forrige indlæg, men fandt ud af, at det ikke var blevet registreret.

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  6. Tak for det, Pia - og træls, når teknikken svigter... :o)
    Det er skønt, at hun har fået en god start.

    SvarSlet
  7. Første skoledag - det er en stor dag både for store og små. Jeg arbejder i en SFO og hvor er det nogle små puslinge der er kommet her i ugen.....Men det forunderlige er, at når vi er kommet til efterårsferien, ja så har vi jo glemt hvem det er "nye". Børn er fantastiske - det er faktisk tit forældrene, der har det sværest med at deres små babyer er skolebørn....jeg er altså ikke "hellig" er en værre løvemor, når det er mit eget barn det drejer sig om...:-)

    SvarSlet
  8. Inge, det er utroligt, hvor hurtigt de falder ind - og vi forældre kan sikkert være en prøvelse at arbejde sammen med ;o)
    Og med Freja går det helt sikkert lettest, når jeg ikke er med på sidelinien - men hun skal lige over den hurdle, det er at indlade sig med børn og voksne, hun ikke kender...

    SvarSlet
  9. Nårhh... lille pus - første skoledag... Godt at hendes far kunne snakke hende lidt til ro. Jeg håber og tror det bliver rigtig godt for hende at gå i skole. Hun vil sikkert suge ny lærdom til sig, og jeg er overbevist om at hun med tiden også vil komme til at befinde sig rigtig både i skole og SFO, når hun lige bliver fortrolig med det hele.
    Hun ligner faktisk Louise og mig lidt, som hun sidder der med sin blyant, synes jeg - pudsigt at se : )

    SvarSlet
  10. Ja, det var da sjovt, Helle - det kan jeg egentlig godt se :o)
    Jeg tror også, hun bliver rigtig glad for det.

    SvarSlet
  11. Det er så spændende med den første dag. Mange er så glade for de år, det vil jeg så ønske for datteren din, glæde, og masser af ny og nyttig viden i skøn forening. Samt en masse nye sociale tiltag. Ikke kun for hende, det gælder hele familien ;-)

    SvarSlet
  12. Det er rigtigt, abildjyden - jeg synes også, det er spændende at møde nye forældre og at skulle til forældremøder, forældrekaffe til børnefødselsdagene osv.

    SvarSlet