tirsdag den 3. juni 2008

Vores store pige

 

Løvemunden står i fuldt flor. De er et dejligt levn fra sidste år, hvor jeg såede dem i den tro, at de var et-årige. Men de var ikke sådan lige at slå ud, og der er masser af blomster derude igen i år. Jeg elsker deres overdådighed, og det bedste er, at man kan plukke ind i massevis - de blomstrer lystigt videre.

I dag har Freja fået den første forsmag på skolelivet. Vi har i eftermiddag været til en skoletime, sådan på forskud, hvor børnene har mødt deres lærere, har lavet et par små opgaver og ikke mindst - set hinanden lidt an, både i klasseværelset og på legepladsen i frikvarteret. Hun var stolt og mindst 10 cm højere end normalt, og det bedste ved det hele - da vi kørte derfra, proklamerede barnet, der ikke kendte én eneste i sin nye klasse, at hun har fået en veninde - hendes nye sidekammerat. Det er da dejligt, og så er det jo ingen sag at skulle starte i skole om kun to måneder.

4 kommentarer:

  1. Hvor dejligt for Freja, at hun allerede har fået en veninde i sin kommende klasse - og også dejligt for den stolte mor !
    Jeg kan lige se Frejas glæde for mig... : )
    Holdt da op, Annette - bare fordi jeg ikke lige har læst med nogle få dage, skal jeg lige love for at der er læsestof og skønne billeder !

    SvarSlet
  2. Det er nemlig rigtig dejligt, både for Freja og moren :o)
    Og man kan tydeligt mærke på hende, at det med skolen pludseligt er blevet konkret.
    Ja, jeg har været aktiv ;o)

    SvarSlet
  3. Nej, hvor spændende for hende! Det er en stor ting, det der med at starte i skole - min datter, som ikke er fyldt 4, leger tit at hun skal i skole, når vi går hen til børnehaven. Og hvis jeg siger: "ok, det kan vi godt lege" - så siger hun: "nej, mor - du skal sige, at det er rigtigt!". Det fylder meget for dem - og bliver ved med det længe! Dejligt med en god start!

    SvarSlet
  4. Det er sjovt, som der er forskel - det har nemlig ikke fyldt særligt meget for Freja - i hvert fald har hun ikke givet udtryk for det. Men nu, hvor hun har fået en lille forsmag, kan hun pludseligt næsten ikke vente de sidste par måneder.

    SvarSlet