mandag den 9. juni 2008

Nyt "garn"

 

Nej, hvor ser du mærkelig ud, mor - var Frejas velkomsthilsen til mig, da jeg kom ned i børnehaven. Og ja, jeg skal også lige vænne mig til det nye look, men jeg tror nok, at jeg er meget godt tilfreds. Bortset fra, at jeg stadig mener, at lidt fald i håret ville gøre underværker - det har jeg altid ment, og det mener jeg stadig, men jeg er nu engang begavet med det glatteste hår, man kan forestille sig, og det er jo ikke sådan lige at lave om på.

Det holdt ellers hårdt med den frisørtur. Jeg havde bestemt mig for at vove en tur på frisørskolen, da jeg ind i mellem kan blive for nærig til at give op til 1200 kr for at blive trimmet og få lidt kulør på. Så nu skulle det prøves, og jeg havde rustet mig med tålmodighed, for jeg vidste jo, at det ville tage en del tid. Det gjorde det også - 3½ time, så jeg er godt brugt. Brugtheden skyldes ikke mindst, at en meget ung mor og mormor havde valgt at tage baby med. Jeg ved virkelig ikke, hvad de havde tænkt på. Baby og frisørskole med dårlig udsugning og den larm, der følger, når 12 frisørelever er i gang - i 3½ time - er altså bare ikke nogen god kombination. Og det har da heller ikke været sjovt for hverken mor eller mormor at skulle kæmpe for at få ro på en skrigende baby i den situation. Men da mormoren begyndte at give babyen cola (og vi snakker altså en højst 3 måneder gammel baby!), blev jeg forarget!

Nu sidder jeg her med en trykkende hovedpine - men den går jo heldigvis over igen. Jeg kan blive mere bekymret for barnet - man kan jo kun håbe, at det var et helt særligt tilfælde af tankeløshed (det kan jo ske for os alle!), og at der til hverdag bliver taget godt hånd om det.

18 kommentarer:

  1. Stakkels barn - cola og så små børn hører bare slet ikke sammen. Jeg kan godt forstå du blev forarget. Din nye frisure ser lækker ud - jeg håber hovedpinen snart forsvinder :)

    SvarSlet
  2. Flot frisure, rigtig sommerflot! Jeg har nu altid ønsket mig blankt glat hår, -og har fald og krøller ;-) Sådan er det nok tit :-)

    Stakkels barn, sådan noget kan også gøre mig vildt forarget

    SvarSlet
  3. Annette, vi kan da mixe lidt - du vil gerne have lidt fald i håret, og jeg vil gerne have lidt mindre. Frækt med det korte pandehår! Det er ikke helt til at se på billedet, men kan det passe, at det er kort i nakken? Forfra set klæder frisuren dig i hvert fald.

    SvarSlet
  4. Nej, hvor ser du mærkelig ud, Søster :c))
    (undskul - jeg ku' ikk' dy mig)

    SvarSlet
  5. Du ser knald hamrende sommer-chik ud!
    Der er altså et eller andet særligt over det, når det lige er nyordnet og sat af frisørhånd.

    Måske skulle jeg også snart få styr på mit garn, det lever sgi sit eget liv.

    Og den der mor og mormor, de kan være glade for, at jeg ikke så det ;-)

    Hyggelig aften til dig, Anette, forhåbentlig uden hovedpine...

    SvarSlet
  6. Hey hov da, det er altså mig, Anne, der har skrevet den seneste kommentar, og ikke Iris, som er min svigermor.

    Havde lige hjulpet hende med hendes Gmail, og var så åbenbart logget på som hende.

    Nu er det mig, der siger Undskul...

    SvarSlet
  7. Du ser da faktisk ret smart ud, Annette, synes jeg!

    Og den der mormor må da vist ha misforstået noget. Hvis jeg havde været tilskuer til det, havde jeg nok fået tilpas hjertebanken, så jeg havde sagt noget - sagde moderen til babyen slet ikke noget?

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  8. Tak skal I ha', allesammen - det var da helt overvældende at komme tilbage til computeren igen :o)
    Jeg tror tit, man drømmer om det, man ikke har - det er nok en del af den menneskelige natur...

    Vibeke, håret er kort i nakken og lidt længere i siden, og jeg er ret vild med de lange spidser, det munder ud i.

    Jeg tog et par piller, så hovedpinen er svundet ind til "bare" lidt murren. Håber en god nats søvn kan tage det sidste.

    Flemming, jeg vidste, jeg ville ha' din opbakning ;o)

    Bare i orden, Anne - jeg skulle ellers lige til at tjekke Iris' profil og byde hende velkommen her - men du er selvfølgelig altid velkommen, både med den ene og den anden identitet ;o)

    Jeg er ikke sikker på, at moderen så det - men føler mig heller ikke overbevist om, at hun havde sagt noget til det, hvis hun gjorde... Jeg overvejede også, om jeg skulle blande mig, men det er ikke let at tage det skridt...

    SvarSlet
  9. Hvor er du bare smuk, Annette!
    Ha en skøn dag:-)

    SvarSlet
  10. Lisbet :o)
    Tak og i lige måde, min skønne!

    SvarSlet
  11. Hvem er hende på billedet øverst, altså hende uden håret? DET ER GAS!

    Man er jo som mand altid bekymret (eller hvad?), når en pige vil have det lange hår af, men denne gang er jeg lettet - det er jo smukt!

    SvarSlet
  12. Men jeg kan ta' det ;o)
    Ja, på det punkt er I mænd nok ret stereotype... :o)
    Men jeg er glad for, at du kan sove roligt igen - tak for de smukke ord :o)

    SvarSlet
  13. Også jeg er vild med det nye look - og ret overbevist at netop dén frisure er smukkest i HELT glat hår - som dit!

    SvarSlet
  14. Tak for det, et cetera - jeg begynder også så småt at føle mig overbevist :o)
    (jeg kan næsten ikke andet med alle de positive kommentarer...)

    SvarSlet
  15. S� kan du lige f� en positiv kommentar mere : Det kl�der dig supergodt, Annette ! Har du ikke ogs� tabt dig lidt i ansigtet ?
    Brian m� v�re glad for at have en kone, der ser s� godt ud som dig : )

    SvarSlet
  16. Tak, Helle :o)
    Jo, indenfor det sidste år har jeg tabt mig i ansigtet, men jeg ved ikke, om jeg har lige for nylig. Den kan jo også være vinklen, eller håret, der gør det...
    Men mange tak for komplimentet :o)

    SvarSlet
  17. Hvor er du smuk Annette! Det ser virkelig godt ud til dig. Jeg er også lige blevet klippet og har nu fået pandehår. Men ellers er der ikke sket det store

    SvarSlet
  18. Tak, søster. Jeg glæder mig til at se både dig og dit hår ;o)

    SvarSlet