søndag den 22. juni 2008

Sommermad

 

Hver årstid sine traditioner, og ingen sommer uden denne ret. Den er et must her i jordbærsæsonen, og vi er vilde med den! Og hvis man savner den rene jordbærsmag, kan man jo altid spise jordbær med mælk/fløde til dessert - det gjorde vi...


Jordbær- og ingefærsalsa til pasta med kalkun
(4 pers.)

Salsa:
250 g jordbær
½ spsk fintrevet ingefær
1 lille hakket løg
1 fed hakket hvidløg
1 spsk balsamico
salt

3 løg
1 spsk olie
2 pk frisk pasta
500 g kalkunbryst i strimler
1 spsk olie
1 stort bundt frisk basilikum
salt og peber

Jordbærrene skæres i mindre stykker og salsaen blandes sammen. Den smages først til med salt, lige inden den serveres.
Løgene skæres i skiver og svitses i olie, drysses med salt og peber, tages op og stilles til siden.
Pastaen koges og vendes med løgene.
Kødet brunes i olie i ca. 5 min. indtil kødet er gennemstegt. Salt og peber drysses over, og snittet basilikum vendes med kødet.
Pasta og kalkunkød serveres med salsa som tilbehør.

6 kommentarer:

  1. Det skal jeg prøve, det ser lækkert ud:)

    SvarSlet
  2. God fornøjelse, Sifka - og velkommen her :o)

    SvarSlet
  3. En god måde at bruge jordbær på. Den må jeg prøve, lyder lækkert

    SvarSlet
  4. Det kan bestemt anbefales, Valdemarsro.

    SvarSlet
  5. Det lyder godt nok meget specielt at få jordbær på dén måde ! Interessant - jeg ved ikke helt om jeg lige er til det...
    Men jeg har ladet mig inspirere af dine frokostboller og blandet på slump, omend ingredienserne ikke er helt de samme - men gode blev de.

    SvarSlet
  6. Nej, det er ikke helt traditionelt, Helle ;o)
    Dejligt, at du fik lavet nogle gode boller - jeg er da glad for at kunne give lidt inspiration :o)

    SvarSlet