fredag den 13. juni 2008

Kærlighedens bud

 

Det blev til et afsnit af Kærlighedens bud - desværre er der gået så lang tid siden, serien blev sendt, så der tilsyneladende kun ligger én udsendelse tilgængeligt på nettet.
Det er forfatteren Sissel-Jo Gazan, der taler med forskellige præster (én i hver udsendelse) om forskellige sider af kærlighedens væsen, om hengivelse, tilgivelse, trofasthed, det at miste osv. Jeg synes virkelig, det er tv, når det er bedst. Der er ro og tid til dybde og eftertænksomhed, der er visdom, og det er altsammen så lækkert og tiltalende sat sammen, at jeg kun kan ærgre mig over, at jeg ikke fik set alle afsnittene.

2 kommentarer:

  1. Jeg er fuldstændig enig med dig, Annette - jeg har også set et par afsnit, og de emmer virkelig af livsnærhed og visdom. Håber det lykkedes dig at få en god, lang nats søvn.

    SvarSlet
  2. Det gør de, Vibeke.
    Jeg fik en rigtig god nats søvn - den seneste nat var til gengæld ikke så lang, for vi var til fest i går...

    SvarSlet