fredag den 13. juni 2008

I aften tager jeg mig sammen!

 

Børnene og jeg har været i køkkenet i dag. Det er noget, vi ikke er særligt gode til, det med at få børnene med i madlavningen. De har aldrig selv hoppet efter det, og det er jo hurtigere at gøre det selv, samtidig med at jeg egentlig nyder at have det frirum, mens jeg laver mad. Men i dag var der lige en oplagt lejlighed - vi skulle have pitabrød, og der var masser af grøntsager, der skulle snittes. Og da jeg ikke længere gad høre på slåssende børn, foreslog jeg, at de kunne hjælpe med at lave mad. Det sagde de minsandten ja til, og vi har sådan hygget os med det. Dejligt!

I aften er der bare lidt hækletøj, blogs og måske et gammelt afsnit af Spise med Price på programmet. Og så er det vist i aften, jeg skal tage mig sammen og gå tidligt i seng. Jeg er ekstrem dårlig til det for tiden, og det er virkeligt dumt, for det betyder jo bare, at jeg har mindre overskud til børnene, mit arbejde og hverdagen generelt. Og jo trættere jeg er, desto sværere har jeg paradoksalt nok ved at tage mig sammen... Så jeg skal lige have brudt den cirkel - jeg tror også, det hjælper, når jeg nu snart får lidt mere luft i programmet og flere hjemmeaftener.

6 kommentarer:

  1. Det kender jeg godt, det med at komme for sent i seng. De sidste par aftener er den blevet over 2 før jeg er kommet i seng - der har bare kørt for meget rundt i hovedet til at jeg kan falde til ro. Kæresten foreslog at løbe en tur - men det er måske lige drastisk nok ;-)

    SvarSlet
  2. Stine, det kan være svært at falde til ro, når man har hovedet fyldt. Jeg synes, det kan være en hjælp at få det ned på papir - men det er ikke altid, det er nok.
    Kl. 2 kunne jeg ikke holde til flere aftener i træk...
    En løbetur på det tidspunkt ville da ellers være frisk ;o)

    SvarSlet
  3. Det kan jeg heller ikke holde til, i længden. Jeg må hellere finde i seng - sov godt og god weekend.

    SvarSlet
  4. Uha! Det der med ikke at passe sin seng, kender jeg alt for godt. Og her sidder jeg ved pc'eren - den burde være slukket for længst og jeg burde ligger under dynen, men jeg skal jo lige nå at ........
    Mon vi ses til fest i morgen?

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  5. Jeg kan godt forstå, at du nyder dit frirum, mens du laver mad. Men de fleste børn vil gerne hjælpe til og føle, at de bidrager med noget, så god idé at tage dem med i madlavningen. Måske du/I skulle gøre det lidt oftere - så lærer de på den måde også lige så stille at få et ansvar... Ja, jeg ved godt det er pædagog-snak, og hvis jeg kender jer ret, har I sikkert en gennemtænkt holdning til hvornår de skal lære sådanne ting. Det er også bare et forslag : )

    At komme for sent i seng kender jeg alt for godt. Nu er klokken jo over midnat, og det bliver den ind i mellem, inden jeg ser dyner. Hvis jeg skal tidligt op dagen efter, forsøger jeg på, at den ikke bliver mere end 23, men det lykkes ikke altid. Jeg må også sande, at overskuddet er større, hvis jeg passer min seng...

    SvarSlet
  6. Ja, de sidste kommentarer så jeg faktisk ikke, fordi jeg lå i min seng :o) Så det lykkedes, og jeg er frisk og veludhvilet...

    Tak, og god weekend til dig, Stine.

    Ja, Pia, vi ses i dag, og jeg glæder mig!

    Helle, forslaget er rigtigt godt, og jeg er fuldstændig enig. At føre det ud i livet kræver bare en vis portion overskud, som ikke altid er der. Men meget af det er måske også et spørgsmål om vane, så det er godt at blive bevidst om det.

    SvarSlet