fredag den 13. juni 2008

Fredag

 

Himlen melder om lidt af hvert her til morgen. Det ene øjeblik skinner solen, det næste trækker skyerne sammen og ser truende ud. Vi har ikke fået regn siden natten til i går, og haven kunne sagtens bruge meget mere end den smule, der kom, så jeg skal ikke klage, hvis det vil give lidt vand.

Jeg havde den sidste lange torsdag inden sommeren i går - de fleste aktiveteter har lukket for sommeren, og arbejdspresset begynder at lette. På søndag har vi sommerkoncert med korene, og i næste uge er der bare hygge og sommerafslutning på programmet - så er der ro til organisten. Mit arbejdspres svinger meget i løbet af året. Højtiderne er vores højsæson, hvor jeg løber ekstra hurtigt - til gengæld kan jeg nyde roen her i sommerperioden, hvor der er tid til at tænke lidt mere langsigtet, få ryddet op i noder og papirer og ikke mindst få øvet lidt mere i dybden på det repertoire, jeg skal spille til koncerter i efteråret. Det passer mig rigtig godt - jeg synes også snart, jeg trænger...

I dag er arbejdsdagen kort. Det er fredag, og weekenden står for døren - ha' en rigtig god dag!

2 kommentarer:

  1. Skønt sådan at kunne drosle lidt ned arbejdsmæssigt om sommeren, så der bliver lidt mere tid til alle de skønne sommeraktiviteter. God fredag aften til dig og din familie

    SvarSlet
  2. Det er virkeligt skønt, Vibeke - den perfekte årstid at have god tid på. Tak for det - den var god :o) Håber det samme for jeres.

    SvarSlet