søndag den 22. juni 2008

Et bryllup mere i rækken

 

Min farbrors bryllup i går stod i Sdr. Bjert Kirke lidt sydøst for Kolding. En hyggelig, hvid landsbykirke, som ligger midt i det idylliske Sdr. Bjert, og jeg var ret fascineret af kirketårnet med alle dets "jernting" på - jeg ved hverken, hvad de hedder, eller om de er til gavn eller "kun" til pynt, men flot ser det ud, synes jeg.

"Man må godt ta' to gange" stod der på invitationen til bryllup - brudeparret blev nemlig gift for ca. 20 år siden, fik tre børn og blev kort derefter skilt. Nu er de sammen igen, og det var dejligt at feste sammen med dem i går. Festen blev holdt i og udenfor fælleslokalet i andelsbofællesskabet, hvor de bor - vi sad under overdækning på terassen og glædede os over tørvejret og solen, der ind i mellem kiggede forbi, og var ellers glade for, at vi havde medbragt tykke trøjer, for varmt var det ikke.

Der var til gengæld rigeligt med hygge, hjertevarme, gode snakke, fantastisk mad, drikke, musik og plads til de danselystne. På buffeten var der helstegt pattegris og lam, kartofler med pesto, forskellige lækre salater, humus, tzatziki, grønsagspate og brød - en utroligt lækker menu, der faldt lige i min smag. Desserten var mindst lige så lækker med chokoladebrownies, to slags hjemmelavet is og masser af forskellige frugter og bær. Inden middagen var vi rigeligt forsynede med små konditorkager, jordbær og mouserrende muskatvin, så der kunne ikke klemmes en krumme mere ned, da vi trætte, men glade, vendte bilen mod Herning.

Inden da havde vi sendt en lille overraskelse til vejrs. Brudens familie havde fyldt 140 røde balloner med helium og bundet en stjernekaster for enden af hver - dem tændte vi og sendte ballonerne til vejrs. Flot så det ud, da de små mini-raketter strøg til vejrs - lidt sværere er det at fange med et kamera, men jeg gjorde da et forsøg... - Og svineriet i miljøet, når ballonerne falder ned igen, blev lige fortrængt et øjeblik...
 


I dag har jeg været tidligt oppe for at spille i kirken, det gik også, men jeg er nok træt i morgen... Børnene har hygget sig sammen med vores dejlige venner, mens vi var til fest - de har også festet - i byens anlæg sammen med bl.a. Løgnhalsen alis Carl Quist Møller og Sebastian Klein, så der har også været mange gode oplevelser på tapetet for dem - vi nød en hyggelig frokost hos vennerne, inden vi kørte hjem med poderne, og nu er der en stille søndagsro - lidt oprydning, afslapning og hyggelig puslen med dette og hint - det er slet ikke en dårlig søndag...

6 kommentarer:

  1. Jeg elsker bryllupper, det er så dejlig en fest. Fuld af romantik og glæde.
    Vildt festlig ide med ballonerne, den er skrevet bag øret til hvis nu engang.... ;-)

    SvarSlet
  2. Det gør jeg også, Valdemarsro :o)
    (i det hele taget er jeg meget glad for fester...)

    Ja, det var en meget sød og festlig idé. I dette tilfælde var det nu en overraskelse for brudeparret ;o)

    SvarSlet
  3. Kære Annette!
    Ih hvor dejligt at din farbror og tante blev gift igen :-) Det er sådan noget som jeg synes hører til solstrålehistorierne - at folk finder sammen igen. Og jo da en humoristisk indbydelsen :-)

    Uha! Al den gode mad I får serveret og fortæret til alle festerne. Kan I blive ved med at "tåle" det?

    Ses vi mon til Skt. Hans-festen i morgen?

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  4. Ja, Pia, det er dejligt, ikke mindst for børnene. Deres glæde var til at tage og føle på.
    Det korte svar på dit spørgsmål er - nej, vi kan ikke tåle det ;o) Men nyder det ikke desto mindre...
    Vi regner med at komme lidt senere på aftenen i morgen.

    SvarSlet
  5. Det lyder son en rigtig dejlig dag for både børn og voksne : ) Dejligt for dem at de er fundet sammen igen !

    SvarSlet
  6. Det var en skøn dag, Helle.

    SvarSlet