mandag den 1. september 2008

Solrig septembermorgen

 

Efteråret viser sig fra sin smukkeste side på denne første, solrige septembermorgen.

Og jeg har vist mig fra min mest aktive side...

Jeg havde planer om en tur i svømmehallen - den bebudede fitnesstræning er jeg ikke kommet i gang med endnu, for jeg bliver nødt til at starte med lidt instruktion, da jeg aldrig har sat mine ben sådan et sted før, og det kan man kun få på det mindst familievenlige tidspunkt overhovet - mandag og tirsdag mellem kl. 17 og 19. Så jeg venter til en uge uden alt for mange aftenarrangementer på programmet, og indtil da svømmer jeg lidt.

Men da jeg havde afleveret børnene i skolen, mødte jeg mor'en til en amerikansk pige i Frejas klasse. De er lige kommet hertil fra Michigan, alting er nyt, både for mor og datter, og det er ikke altid helt let. Jeg ville gerne prioritere at bruge tid på at snakke med hende, og vi nød snakken begge to (og sjovt, som jeg så bagefter går og formulerer alle mine tanker på engelsk...).

Svømmehallen har lukket for offentligheden om formiddagen, så tiden var blevet for knap, og jeg valgte en cykeltur ud i det blå i stedet. Jeg cyklede forbi marker, søer og køer, forbi nybyggerkvarterer med den ene flotte millionvilla efter den anden og igennem byens hyggelige parcelhuskvarterer med sirlige forhaver, og jeg nød at se på det alt sammen. Når vejret er godt, elsker jeg den motionsform, hvor jeg får en masse indtryk og oplevelser undervejs. Jeg endte med at have cyklet i over en time uden stop, da jeg endelig kom hjem, slæbte mig ind - og fik øje på Emils madpakke, der lå ene og forladt der på bordet. Så op på hesten igen - jeg kunne lige nå det inden formiddagsmaden skulle fortæres, og der var da også en dreng der blev glad. Men så kunne jeg altså også mærke mine lår, og sadlen var ikke helt blød at sidde på længere...

Nu har et bad og et lille pusterum gjort godt, så jeg er klar til resten af dagens dont - der mangler lige at blive gjort noget ved weekendens kaos indendørs, så jeg må hellere stoppe min ordflom og komme i gang.

2 kommentarer:

  1. Hej Annette!
    Den amerikanske pige i Frejas klasse ved jeg godt lidt om, uden at hun eller moderen ved noget om mig!!! Jeg ved de bor herude i Gullestrup, faktisk lige ved siden af, hvor vi skulle have bygget. Og så har manden som hun er sammen med(Jeg kan ikke huske om de er blevet gift) en dreng som går i klasse med Peter ;-)
    Jeg har en veninde som bor næsten ved siden af dem og også har været ovre at snakke med hende og byde hende velkommen :-)

    Sikke da en dejlig cykeltur du fik dig der og godt at madpakken til Emil nåede frem i tide!!

    Knus fra Pia - som er temmelig brugt efter 1. arbejdsdag

    SvarSlet
  2. Verden er lille, Pia :o)
    Ja, det var en skøn cykeltur! Jeg var også næsten ude forbi jer :o)
    Håber, du bliver rigtig glad for arbejdet.

    SvarSlet