onsdag den 10. september 2008

En amatør folder sig ud...

 

Jeg var til forældremøde i går. En af de meget positive oplevelser, der følger med at have skolebørn. Sådan har jeg det, når jeg har været til forældremøde i Emils klasse. Jeg glæder mig og føler mig meget heldig over at vores børn går i en skole, der virkeligt forstår at prioritere. Et lavt antal elever i klasserne (omk. 18), masser af fokus på kreativitet og den gode historie, nærvær og øje for det enkelte barn. Det er bare nogle af de kvaliteter, vores børn oplever i deres hverdag. Og når man så tilbringer sådan en aften sammen med engagerede lærere og forældre, så er det kun en fornøjelse.

I går blev forældrene sat i "arbejde". Vi skulle prøve nogle af de metoder, børnene arbejder med i billedkunst, så vi fik hver et stykke karton, maling, fyldepen og blæk, og så var det ellers bare at gå i gang med den bundne opgave.
 


Jeg følte mig sat tilbage til billedkunsttimerne i gymnasiet - og hvor jeg elskede de timer! Tænk at få hele to timer til sin rådighed, hvor man bare kunne fordybe sig og være kreativ - med masser af råd og vejledning og lækre materialer at arbejde med! Hvis døgnet havde flere timer, var det helt sikkert et område, jeg ville beskæftige mig meget mere med. Nu nøjes jeg med at nyde, når lejligheden byder sig.

2 kommentarer:

  1. Jeg forstår virkelig godt, at du sætter pris på de prioriteringer skolen har, som du beskriver. Det lyder meget ideelt !
    Godt gået med billedkunsten af en amatør at være : )

    SvarSlet
  2. Ja, jeg er virkelig glad for den skole, Helle.
    Og tak for rosen :o)

    SvarSlet