mandag den 22. september 2008

En opdagelsesrejsende på tur

 

Sikke et farveorgie, man kan møde på sin vej - det er da kun til at blive glad af. Den varme jakke, støvlerne og vanterne var monteret til dagens cykeltur, og det var bestemt ikke for meget, for temperaturen har fået endnu et dyk nedad. Luften var frisk og klar, mosekonen bryggede sine steder, og himlen meldede om lidt af hvert.
 
Men efterhånden fik solen mere og mere magt - nu lyser den op overalt, og optimismen breder sig. Selv lille Peter ser ud til at nyde varmen, som den sidder der i sit fine spind.
 

Jeg kom forøvrigt i tanker om, hvorfor jeg også er så vild med den motionsform - den pirrer min nysgerrighed. - Hvor fører den vej mon hen, eller hvad gemmer sig mon om det næste hjørne? Jeg har ingen planer, når jeg tager afsted, bortset fra, at jeg helst vil køre en vej, jeg ikke har kørt før, og jeg elsker den slags "opdagelsesrejser". Det er spændende at opdage nyt land, små hyggelige landsbyer og veje, jeg ikke vidste, fandtes. Og så er det helt fantastisk at blive mødt af en lydkulisse, jeg slet ikke oplever i mit travle hverdagsliv. For eksempel er lyden af en hest, der græsser, ren meditation...
 

2 kommentarer:

  1. Det er en rigtig god vane, du har fået dér med sådan en mandags-cykeltur, Annette...

    SvarSlet
  2. Det er det, Helle - og i går tror jeg, jeg cyklede 15-20 km :o)

    SvarSlet