torsdag den 18. september 2008

Ikke helt som ventet...

 

Efter et par alt for hektiske dage, var det meningen, at jeg skulle nyde en stille morgen herhjemme efter at have afleveret børnene. Men det er ikke altid, det går, som præsten prædiker... Da Brian var kørt afsted på cyklen, gik børnene og jeg ud til bilen - som viste sig at være fuldstændig død. Ingen reaktion overhovedet, uanset hvor meget jeg kælede og lokkede. Der var ikke noget at gøre. Så vi måtte afsted på de små ben - børnenes cykler står på skolen, og Brian havde gaflet min, og busser kørte der ikke lige nogen af på det tidspunkt. Det er åbenbart lykkedes mig at få børnene til at se vigtigheden af at komme til tiden, for stakkels Emil var helt knust over at komme for sent - og samtidigt meget bekymret over, hvordan det skulle gå den stakkels bil. Jeg forsikrede ham om, at bilen nok skal blive god igen, og at det ikke gør noget at komme for sent, når det bare sker en enkelt gang imellem, og man har en god grund...

Nu er jeg hjemme igen og skal lige have fundet ud af, hvad jeg gør ved situationen, inden jeg på den ene eller den anden måde begiver mig på arbejde. Ak ja, helt stille blev den morgen da så heller ikke... Det er godt, det snart er weekend!

6 kommentarer:

  1. Øv, hvor surt. Håber bilen snart bliver klar til kørsel igen.
    Her er der også tryk på arbejdsmæssigt - har haft overarbejde de fleste dage siden jeg er vendt tilbage efter sommerferien. Men i dag har jeg en fridag, hvor jeg skal prøve at få klaret noget af alt det, jeg ikke når de andre dage.
    Du ønskes en god dag trods den skæve start.

    SvarSlet
  2. Åh, hvor træls da! Og ja, børnene tager faktisk det vi lærer dem meget alvorligt, selv om det ikke altid virker sådan - stakkels Emil. Han kommer nu nok over det... ;) Håber du får bilen til at køre igen, og at I har lige så dejligt vejr derovre, som vi har her... :)

    SvarSlet
  3. Øv, Annette! Håber snart at bilen blir "god" igen, og at Emil ikke har det alt for træls med at være kommet for sent.
    Og ja, det er skønt at det snart er weekend :-)
    Knus fra Pia

    SvarSlet
  4. Imens jeg har været på arbejde, har min kære handyman klaret ærterne :o)
    Han henter mig om lidt, så det er jo ikke dårligt...
    Og vejret har været skønt i dag, så alt endte godt, trods den skæve start :o)

    SvarSlet
  5. Sikken en morgen...
    Godt at have sådan en handyman ved hånden : )
    Bilen var måske gået tør for strøm ?
    Jeg kan sagtens forestille mig Emils reaktion...

    SvarSlet
  6. Ja, den var gået tør for strøm, Helle - og det er vistnok min skyld... :O
    Og det er dejligt at have den handyman ved hånden :o)

    SvarSlet