søndag den 28. september 2008

Weekend for to

 

To gange om året parkerer vi børnene hos deres farmor og farfar fra lørdag til søndag, og så holder vi "kæresteweekend". En weekend, hvor der er tid til bare at være kærester og se hinanden dybt i øjnene. En weekend, hvor praktisk arbejde, computer og fjernsyn er bandlyst. En weekend, hvor vi virkeligt bliver tanket op på overskuds- og parforholdskontoen. En weekend, vi prioriterer rigtigt højt!
Sådan en weekend har vi lige haft. Og det var skønt!

Det meste af dagen i går blev tilbragt i Århus - vi nød en slentretur rundt i midtbyen med god tid og ingen planer. På Bispetorvet og Store torv "faldt" vi over et høstmarked - et meget hyggeligt arrangement med boder og udstillinger af alskens slags lige fra honning og økologisk salat over minkpelse til køer, grise, høns og får. En lille kalv fik sutteflaske, mens den blev klappet af en stor flok ivrige børn, og store landbrugsmaskiner stod til beundring af de teknisk interesserede.
 


Aftensmaden blev indtaget på Aldente - en restaurant med speciale i det toscanske landkøkken. Maden var ikke så raffineret, men lækker og absolut rigelig, men tjenerne var simpelthen for effektive. Det er ikke rart, hvis man skal sidde og vente alt for længe på sin mad, men i går var problemet faktisk det modsatte. Knapt havde vi lagt bestikket til side, før de stod der og venligt spurgte, om de måtte tage tallerkenen, og det var da også helt i orden. Men der gik ikke fem minutter, før næste ret stod på bordet - det gentog sig to gange, og vi følte os temmeligt proppede, da vi gik derfra.

En lille gåtur nede ved åen, hvor folk sad i hobetal og nøde den lune aftenluft, fik rystet maden lidt på plads, så vi også kunne klare køreturen hjem.
 


Nu er vi landet igen, børnene er båret i seng - jeg nyder at have dem hos mig igen, men jeg har i den grad også nydt vores lille frirum, og jeg sidder bare og glæder mig over al den rigdom, jeg er velsignet med.

6 kommentarer:

  1. Nej, hvor lyder det altså bare hyggeligt med jeres weekender. Her hos os er intentionerne om den slags weekends uden børn der også. Men vi er simpelthen bare for dårlige til at få planlagt dem.
    Denne uge har vi dog gjort noget nyt - vi har taget en uges ferie sammen. Vi skal bare være herhjemme, og det bliver en arbejdsferie. Men børnene skal i henholdsvis skole og dagpleje, så vi har mange af dagtimerne alene med hinanden - med plads til arbejdsfællesskab, snak og hygge - bare os to, og jeg glæder mig rigtig meget!!
    Rigtig god uge til dig.

    SvarSlet
  2. I har heller ikke bedsteforældre helt så tæt på, Vibeke, så det gør det måske lidt mere besværligt.
    Sådan en uge sammen lyder da også fantastisk dejlig, også selvom der er arbejde på programmet.
    Rigtig god ferie!!!

    SvarSlet
  3. Det lyder som en superdejlig weekend, Annette - jeg kan sagtens følge dig i, at du glæder dig over al den rigdom, du er velsignet med !
    Jeg "praler" også gerne med jeres kæresteweekender til vennepar og kolleger... Og anbefaler dem at følge jeres eksempel : )

    SvarSlet
  4. Vi synes virkelig, det er værd at prioritere, Helle - så giv du bare idéen videre :o)

    SvarSlet
  5. Det lyder som om, at i har haft det rigtigt dejligt, Annette, sådan en dag kan man leve længe på.

    Torben og jeg har været afsted et par enkelte gange, og snakker tit om, at vi burde sætte det lidt i system, for det er så herligt, når man først er kommet afsted.

    Hyggelig aften til dig, Annette, jeg vil tillade mig at dase i sofaen fra lige præcis nu...

    SvarSlet
  6. Anne, jeg glæder mig som et barn hver gang. Det ligger helt fast, og weekenden bliver plottet i kalenderen i god tid, og jeg er sikker på, at de er medvirkende til, at vi overlever som par. Til gengæld bliver det ikke rigtigt til noget med improviserede aftener i byen - det kan være, det kommer senere...

    Håber, du har haft en god stund i sofaen - den er dig vel undt!

    SvarSlet