mandag den 29. september 2008

Mellem bygerne

 

Jeg er så fascineret af efterårets farver, at jeg kan blive ved med at tage det ene gyldne billede efter det andet...

Jeg var noget betænkelig ved dagens cykeltur, da jeg hørte regnens trommen på taget, men det lykkedes mig at få en times septemberblå himmel, før den næste byge meldte sig på banen.

Knudmosen blev målet for dagens cykeltur, en 6-7000 år gammel mose, der ligger i gåafstand fra Herning centrum. Fra sidst i 1800-tallet til et godt stykke efter 2. verdenskrig blev mosen brugt til systematisk tørvgravning, og siden er den beplantet med birketræer og forsynet med stier, så byens beboere kan nyde den fantastiske natur derude. Der er flere forskellige ruter, en af dem er handicapvenlig, og den kan også sagtens bruges til en cykeltur på en dag som i dag, hvor energien ikke var til det højeste tempo.

Jeg er en langsom starter i dag, kan jeg mærke. Det er helt i orden. Jeg har fri, og der er ikke noget, der haster. Men nu er det tid til at få lidt orden på kaos rundt omkring i huset. Hvis jeg starter stille og roligt fra den ene ende, mon så ikke det lykkes mig at komme igennem det meste efterhånden...?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar