søndag den 8. februar 2009

Aaah, ferie...

 

Ferien er skudt i gang, nu også endelig for mit vedkommende, og den er indledt på smukkeste vis med det mest fantastiske solskinsvejr - kun afbrudt af spredte snebyger, der ikke rigtigt kunne ændre på min fornemmelse af, at foråret nærmer sig med raske skridt. Og jeg er helt klar.

Det er utroligt, som sådan en solskinsdag kan ændre min sindstilstand mærkbart. Det er som om, øjnene pludseligt åbnes helt, sløret tages væk, og der er blevet meget højere til loftet. Jeg kan sagtens klare mere af den slags.

Freja har mestendels holdt sig til sofaen, med en spand i umiddelbar nærhed, men heldigvis ser det ud til, at hun kan nøjes med formiddagens udgydelser - og hun livede kraftigt op her til aften, så vi er fortrøstningsfulde. Heldigvis havde vi ingen planer for feriens første dage, så vi krydser fingre for, at hun kommer helt på benene, inden vi drager mod øst.
 

En indkøbstur i Netto ender ofte med mere i posen, end der står på min indkøbsseddel - således også denne gang, hvor jeg faldt pladask for de skønne køkkenhåndklæder og karklude med hæklet kant - og lilla er jo som bekendt helt inde i varmen, og nu også i køkkenet. Jeg kunne slet ikke stå for de polkaprikkede krus, og lillamoden er jeg helt med på, det er en skøn farve, der får lov at snige sig mere og mere ind. Små fornyelser, der fåes til næsten ingen penge, men gør hverdagen lidt gladere. Det er lige mig!

4 kommentarer:

  1. God bedring med Freja. Håber i får en skøn vinterferie. Skønne krus og klude - det liver op med lidt farver i køkkenet :)

    SvarSlet
  2. Tak for det, Anette. Hun har en smule feber, men er frisk og ved godt mod.

    SvarSlet
  3. Ih hvor skønt! Rigtig god ferie – håber den bliver lige så smuk som vejret i dag! ;)

    Har det lige som dig, Netto kan gemme på hvad som helst, og man kan jo være heldig! ;)

    SvarSlet
  4. Tak,Helle :o) Ja, det har været fantastisk de sidste par dage!
    Jeg er også vild med Nettos økologiske profil, der kommer mere og mere frem...

    SvarSlet