mandag den 2. februar 2009

Kjørmes Knud

 

- eller Kyndelmisse, som dagen i dag også kaldes, årets koldeste, har fuldt ud levet op til sit navn. Vinden var hård og gik igennem marv og ben, men hvad gjorde det, for dagen har budt på strøgtur i Århus, garneret med fornyelse til garderoben, smykkesamlingen og nipssamlingen, og så kan jeg leve med lidt af hvert.

Det lykkedes mig at lægge ud med at hælde en halv kop kaffe ned i mit jakkeærme - ja, det kræver snilde! Jeg havde købt en coffee-to-go (den sidste halve kop var forøvrigt god - fra Sigurds kaffebar, med en lækker abrikos-tranebær-bolle til), men havde ikke fået sat låget ordentligt på, hvilket først gik op for mig, da jeg i forventning om at få ganen fyldt af dejlig varm kaffe, i stedet mærkede varmen brede sig i mit ærme. Heldigvis havde jeg en god striktrøje på, som ikke så let føles våd, og kaffe er ikke det værste, man kan dufte af på sådan en strøgtur.


Der var stadig udsalg, så mit handlergen blev fuldt tilfredsstillet med lutter gode tilbud til langt under halv pris - nyt nattøj og et sæt fra Noa Noa, nye øreringe blev det også til, fra Noa Noa og Pilgrim, og så faldt jeg over et par glas/vaser/what-ever (anvendelsesmulighederne er mange) i det skønneste fattigmandssølv, og den søde, stofbeklædte magnet, der skal forskønne vores køleskab.


Efter at have samlet Brian op på hans arbejdsplads, sluttede vi eftermiddagen med et møde i banken, hvor vi minsandten fik tilsagn om at kunne købe hus til et rimeligt beløb - meget mere, end vi turde drømme om. Det er ikke fordi, vi har et hus i kikkerten lige nu, men det bliver pludseligt meget mere interessant at drømme nu, hvor vi ved, at der rent faktisk er en realistisk mulighed for, at drømmene kan blive til virkelighed. Vi har ingen hast, og prøver at beholde begge ben på jorden - og samtidig er det bare så spændende, og vi er ét stort smil, fra øre til øre!

6 kommentarer:

  1. Det lyder da som en fantastisk dag, Annette - lige bortset fra kaffen ! Men pyt...
    Lækre indkøb : )
    Og tillykke med at I har mulighed for at købe hus - spændende, spændende !!

    SvarSlet
  2. Tak, Helle, ja, det er helt vild spændende!!

    SvarSlet
  3. Vi glæder os på jeres vegne - og leder efter hus i Tjørring!!!! Fede ting du har gaflet i Århus - sikkert endnu mere fantastisk på dig!!! Ha´en fin dag

    SvarSlet
  4. Tak, Lisbeth. Jeg glæder mig til at se, hvad I finder til os ;o)

    SvarSlet
  5. Det lyder som en pragtfuld dag. Jeg holder også meget af Noa Noa og af halv pris på skønne ting.

    SvarSlet
  6. Og halv pris på i forvejen nedsat Noa Noa er en rigtig god kombination, Marina ;o)

    SvarSlet