mandag den 23. februar 2009

Foråret er på vej

 

Havesæsonen er skudt i gang! Godtnok bare med et kvarters oprydning i de hedengangne sommerblomster, så forårsbebuderne kan finde vej, men lidt har vel også ret. Det var i hvert fald skønt at mærke fornemmelsen af at gå derude med solen i ryggen og fuglesang i øret - foråret er uigenkaldeligt på vej. Se bare, hvad jeg fandt derude!
 



Og eftermiddagens aktivitet stod i skærende kontrast til formiddagens ugidelighed, hvor jeg dog fik klaret en gang støvsugning og tøjvask, men derudover stod den mest på navlepilleri og netsurfing. Nogle gange må jeg undre mig over, hvor lidt jeg kan få ud af sådan en hjemmedag, men jeg tror, energien kommer med foråret.
 

6 kommentarer:

  1. Du har da ikke krokus og perlehyasiner allerede? Hold da op jeg tror foråret smiler mere til dig end til mig...

    SvarSlet
  2. Marina, perlehyacinterne er "færdigkøbte" og står i min stue, men krokusserne er gode nok.
    Du var da ellers tidligt ude med vintergæk og erantis, det kan være, min have kommer efter det nu ;o)

    SvarSlet
  3. Ja solen må skinde mere på dig end på mig for tiden. Jeg har masse af spirer men selv mine tidligste krokus er ikke sprunget ud endnu i hvertfald ikke i bedene. Jeg må ud og kikke ordentligt efter i græsplænen hvor jeg vistnok har nogen af samme sort som dine på billedet.

    SvarSlet
  4. Krokus i græsplænen er så hyggeligt, det vil jeg gerne have engang... :o) Mon ikke dine kommer frem lige om lidt - foråret er lige om hjørnet.

    SvarSlet
  5. Dejlige forårsbilleder, Annette : )
    Mine krokus har også fundet vej og står og lyser op i bedene. Jeg tror, de har været der et par uger efterhånden !

    SvarSlet
  6. Tak, Helle :o)
    Det er dejligt med alle de små forårsbebudere, der myldrer frem!

    SvarSlet