søndag den 22. februar 2009

Stilhed på bloggen...

 

...skyldes masser af glæder i det virkelige liv.
 

Brian havde fødselsdag i går - vi fejrede den i familiens skød sammen med hans forældre, og det var en rigtig dejlig og hyggelig dag.
 


For nogen tid siden så vi en "overfrakke" til stempelkanden, som for nyligt blev hevet frem af sit dunkle skjul i det store, bundløse hjørneskab. Vi snakkede om, at sådan en overfrakke kunne være hyggelig i en hjemmestrikket udgave, og jeg så hurtigt muligheden for en lille hjemmenørklet overraskelse til Brians fødselsdag. Som tænkt, så gjort.
 
Jeg har brugt et enkelt nøgle Easy merino uld fra Sandnes garn, pinde nr. 9, og en lækker kæmpeknap fra Panduro Hobby. Det var hyggeligt med sådan et lille lynprojekt, der kunne klares på en aften, det var sjovt at strikke i garn med farveskift - det har jeg ikke prøvet før - og farverne er skønne, jeg elsker kombinationen grøn og lilla. Og overfrakken vakte stor lykke hos modtageren, så det var jo dejligt.
 


Fredag så vi på huse igen-igen - denne gang sammen med en god ven, der kan se alle de detaljer og fejl og mangler, vi ikke opdager - det var bare guld værd at have ham med. Og dejligt at tilbringe resten af aftenen hos ham og hans skønne familie. Der var burgere, Disney Sjov og X-Factor på menuen (og Blå Mænd, da børnene var puttet - vildt sjov film!!), og en overraskelseskagemand og -hus havde de også lige lavet, mens vi andre var på huskig. Hustankerne fylder stadig rigtig meget, det er superspændende, og jeg glæder mig til at se, hvad det ender med!
 


En stille og rolig søndag var lige, hvad vi trængte til at runde weekenden af. En tur i det grønne var god til at give frisk ilt til hjernen, fælles oplevelser og energi i kroppen - dog sev energien hurtigt ud af min igen, da kulden blev fordrevet med en kop varm kakao og en fastelavnsbolle.
 
Jeg trænger vist bare til en rolig aften uden de store armbevægelser...

5 kommentarer:

  1. Endelig nyt fra dig her på bloggen, var lige ved at tro duvar gået i hi :-)

    Til lykke med Brian i går - lyder som en dejlig dag, og da sjovt sådan et lille strikkeprojekt, du der havde haft gang i - og jo skønt, at den vakte lykke. Hils ham lige og ønsk ham et forsinket tillykke.

    Uhm! Den fastelavnsbolle ser god ud - glæder mig til i aften, hvor jeg skal spise sådan en :-)

    Og da rigigt spændende, hvad huskiggeriet ender med.....

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  2. Åh, et lille vinterhi kunne ellers være godt, Pia ;o)
    Brian siger tak for lykønskningen.
    God fornøjelse med fastelavnsbollen :o)

    SvarSlet
  3. Sikken en fin lille "overfrakke" til stempelkanden : )
    Og tillykke med Brian !

    Jeg har haft en stille og rolig weekend - dejligt...
    I morgen og tirsdag skal jeg atter på Marte meo kursus i Skanderborg. Det er altid inspirerende at være afsted, så jeg glæder mig : )

    SvarSlet
  4. Hjerteligt tillykke med Brian. Når alt bliver stille af glæde er det godt og kun godt.

    SvarSlet
  5. Tak, Helle - for begge dele :o)
    Rigtig god fornøjelse med kuset - ja, det lyder til at være rigtig givende for dig.

    Tak for det, Marina. Ja, det er kun godt. Jeg er ved at lære at prioritere og ikke føle dårlig samvittighed overfor bloggen, når den ligger stille - hver ting til sin tid...

    SvarSlet