onsdag den 25. februar 2009

En god start

 

I en by af en forholdsvist begrænset størrelse, er det begrænset hvor mange, der stikker ud fra mængden. Derfor mødes jeg også af en del smil, når jeg cykler rundt med min blomstrede cykelhjelm. Jeg elsker den, og jeg betragter mig gerne som byens småskøre og glade indslag. I dag blev den luftet ekstra godt - jeg udnyttede, at jeg var tidligt ude for at følge børnene i skole - og fortsatte ud over markerne, ud mod Gjellerup.

Luften var mild og venlig, vinden let, og fuglene sang, så det var en lyst. Nu er jeg ikke ornitolog eller det, der ligner - men jeg synes bestemt, det var lærker, jeg så - og ikke mindst hørte - da de dansede over engene og fyldte luften med vellyd og forårsfornemmelser (kan det passe??).

Jeg elsker, at jeg efter 5 år i Herning stadig kan finde uopdaget terræn, stier jeg end ikke anede eksistensen af - da jeg cyklede nedad mod Hammerum for så småt at vende snuden hjemad igen, fandt jeg en skøn sti - der bugtede sig ind over engene, bagom hovedvejen - forbi hyggelige kolonihaver, åer, og flaksende fasaner.

Nu er jeg helt klar til en ny arbejdsdag - på en dag der også byder på fristende bogudsalg. Mon ikke jeg lige skal slå et slag forbi et par boghandlere på vejen hjem...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar