mandag den 16. februar 2009

Rolig formiddag

 

Vi er landede ovenpå en skøn ferie. Det var dejligt at være sammen med både familie og venner - der var tid til at vende husspekulationerne et par gange eller syv, og der blev fortalt igen og igen, salgsopstillinger blev vist frem, og der blev diskuteret for og imod. Nu har vi aftalt tid til at se et par huse igen, denne gang med en kyndig ven på sidelinien, og indtil da prøver vi at ruste os med tålmodighed - selvom det er svært.

Med i bagagerummet havde vi et fjernsyn, som min far og hans kone var så søde at låne os, indtil vi får sparet sammen til den længe (ikke mindst af gemalen) ønskede fladskærm, så der er god chance for overlevelse på den front.

Hverdagen er så småt i gang igen, men endnu engang med overraskelser. Freja har indtaget sygesengen igen - mavepine og opkastninger har præget sidste del af natten, så selv om min fridag ikke bliver som forventet, er det godt, den er der, så det ikke er de helt store planer, der bliver væltet. Jeg nød at kunne sove længe ovenpå en lang vågenperiode i nat, og føler mig vist efterhånden klar til en ny dag.

Felix skyndte sig straks at udnytte, at der ligger en prinsessepude på sofaen - de farlige hugtænder skal man ikke lade sig narre af - og Freja nyder selskabet med jordens (omtrent) mest kælne kat.
 

Om lidt vil jeg støve min gamle Charlotte Bircow-video af, for med min slatne rygrad gør svømmeture det ikke alene, hvis jeg skal undgå at tage alt på igen, som jeg med møje har tabt. Hun er forfærdelig at høre på, fitness-dronningen - især når man efterhånden kan alle hendes jokes udenad - men hendes mange tilråb motiverer, når man lige skal tage de allersidste 4 - oog 3 - oog 2 - oog 1. Og så får Freja god underholdning i tilkøb, når hun kan sidde på første parket til mine stræk-og-bøj på stuegulvet.

4 kommentarer:

  1. Mon ikke alle jeres mange muligheder for at vise opstillinger, fortælle om de forskellige huse, vende og diskutere de forskellige muligheder op mod hinanden, i ugens løb har gjort jer selv mere afklarede om, hvad det er, I ønsker jer inden for de givne muligheder? Håber jeres gensyn med et par af husene gør jer helt afklarede mht, om der er en fremtid i et af husene.
    Også her nyder jeg en fridag oven på en uge med besøgende hele ugen. Det var rigtig hyggeligt med besøg, men der var en generel tendens til lidt for sene sengetider, så jeg har også nappet mig en lille lur her i formiddag.
    Håber Freja snart er frisk igen.

    SvarSlet
  2. Det tror jeg, Vibeke. Jeg danner i høj grad min mening i samtale med andre, og det er godt at vende og dreje mulighederne sammen med andre.
    Jeg skal også lige have vendt døgnuret ovenpå ferien, for vi har nydt at kunne sove længe, men er også gået tilsvarende sent i seng...

    SvarSlet
  3. Dejligt at høre at I har haft en skøn ferie !
    Det lyder da rigtig hyggeligt med Freja og Felix på sofaen - og dig på gulvet : )
    Jeg har haft en dejlig afslappende weekend ovenpå en uge med "knald" på. Så det har jeg nydt ! Har bl.a. været i fitnesscentret.

    SvarSlet
  4. Helle, jeg nyder også at starte lidt blødt op, selv om der er nok at se til, når jeg endelig er på arbejde - i dag har jeg taget en halv arbejdsdag, og i morgen er Freja vist fit for fight igen.

    SvarSlet