søndag den 8. februar 2009

Og lidt til den søde tand...

 

Søndagen blev fejret med den ultimative vinterdessert - hvor jeg har fundet den? Gæt selv!

Hyldebærsuppen ville selvfølgelig være allerbedst hjemmelavet (det kan jeg jo skrive mig bag øret til næste efterår, hvis jeg har lyst), men den færdigkøbte saft er nu også et udmærket alternativ.

Saften blev fortyndet en smule, kogt op og jævnet med maizena, og forskønnet med æbletern.

Så langt, så godt - det fik jeg også som barn, med tvebakker til - men det, der gør denne dessert helt speciel, er tilbehøret - rugbrødscroutoner, vendt med kanelsukker og sprødstegt i smør på panden, en god klat flødeskum, og et lille drys malet kaffe på toppen. MUMS!

4 kommentarer:

  1. Det skulle vel aldrig være i "Suveræne succeser" ???
    Mums - det lyder godt !

    SvarSlet
  2. Du er skarp, Helle ;o)

    SvarSlet
  3. Det lyder super lækkert!
    Sådan får vi aldrig hyldebærsuppe, men det kan være at det skal prøves!? :)

    Vi plejer at få æblestykker og melboller i! ;)

    SvarSlet
  4. Helle Koed - melboller har jeg dog aldrig før hørt om i hyldebærsuppe! Men der findes mange sjove traditioner rundt omkring ;o)

    SvarSlet