torsdag den 19. februar 2009

Forårsbebuder

 

Jeg tog mig sammen, gjorde jeg! Efter en lang arbejdsdag, lå det lige til højrebenet at kaste sig i sofaen, men jeg overvandt trangen og gik i gang med at skille den kæmpepotte perlehyacinter, jeg købte i går. Efter i et par måneder at have boltret mig i hyacinter, er det som om, jeg får nok, og så er det tid for min første indendørs forårsbebuder - perlehyacinterne. Jeg elsker de små, sarte klokker, der sidder som perler på en snor og varsler forårets komme. Det er livgivende for mig at have grønt for øjet spredt rundt om i huset - og det var egentlig også hyggeligt at stå med jord under neglene og lidt blid jazz i ørerne. Olivier Antunes spiller klaver, Jesper Lundgaard spiller bas, og sammen spiller de salmer i de lækreste jazzede versioner. Der er kræs i øregangene, der er forår på mit sofabord, og hyggelige dage i farvandet - livet er bestemt ikke værst!

4 kommentarer:

  1. Det er nu sådan en rar fornemmelse, når man har taget sig sammen...
    Jeg har også haft en lang arbejdsdag, og da jeg kom hjem kl. 18.30 og havde fortærret den pizza, jeg havde med under armen, blev jeg fuldstændig overmandet af sofaen og har sovet der over 1 time... Det er dumt sådan at få vendt op og ned på det hele, for nu bliver det nok ikke så nemt at falde i søvn. Det har i hvert fald før haft besvær med, når jeg har sovet så sent på sofaen... øv...

    I morgen aften skal jeg med et par kolleger til wellness-aften i svømmehallen. Der er dækket op med buffet ved siden af bassinerne, og hyggelig stemning med musik og stearinlys i svømmehallen. Desuden kan kan betale ekstra for massage, zoneterapi og mudderbad incl. ansigtsmaske. Så det er bare ren afslapning, og vi glæder os rigtigt... : )

    SvarSlet
  2. Håber, du får sovet godt trods luren, Helle - den var nok tiltrængt.
    Det lyder da superlækkert med sådan en wellnessaften - ren forkælelse. Rigtig god aften!

    SvarSlet
  3. Glædelig perlehyasint aften til dig. Du har fortjent dem.

    SvarSlet
  4. Tak for det, Marina :o)

    SvarSlet