mandag den 16. februar 2009

En solskinsdag i Frederiksberg Have

 


Vi har nydt godt af det mest fantastiske solskinsvejr i vores ferie. Da vi var i vores skønne hovedstad i fredags, kunne vi også let overtale hinanden til at forsyne os med en portion frisk luft, og vi valgte at tage en tur i Frederiksberg Have. Og hvor var der bare dejligt! Haven er fantastisk smuk, især med et lille drys sne, men jeg kunne nu også levende forestille mig, at den er skøn både forår, sommer og efterår.
 
Den er smukt lagt an med masser af vand, broer, træer og plæner, og så var der et rigt fugleliv - både ænder som på billederne her, gæs, måger og en fugl, vi ikke kender navnet på, men den minder om en form for hejre. De stod spredt rundt i haven som udstationerede vagtposter, ubevægelige og med stonefaces - et sted var en rhododendronbusk omringet med disse vagter, der stod med jævnt fordelt hele vejen rundt - et sjovt syn.
 


Lige op ad haven var en lejlighed til salg - et fantastisk sted at bo! Og var den inden for vores rækkevidde, var jeg ikke sen til at rykke teltpælene op... Det vil sige, jeg har det nu meget godt i Herning, og har tænkt mig at blive her - og de 6.650.000 kr., lejligheden koster, ligger "lidt" over vores ydeevne. Men forestil jer lige - 166 kvm liebhaverlejlighed på første (og anden) sal i en pragtfuld gammel herskabsvilla, med terasse, der grænser lige op til Frederiksberg Have - skønnere kan det da næsten ikke blive!! Tjek den selv ud her, hvis I har lyst - men hav en klud klar til tastaturet - der er savlerisiko ;o) - Og man har jo altid lov at drømme...
 

Emil er fotografen, og alle billederne i indlægget er taget med hans nye mobil.

5 kommentarer:

  1. Emils mobil tager fine billeder- og ja, der er da fantastisk smukt i Frederiksberg Have !
    Lejligheden er absolut også skøn, særligt stukken og pejsen kan jeg godt li`... : ) Meeen - prisen og beliggenheden i København gør også, at jeg springer over...

    SvarSlet
  2. Sikke nogle dejlige billeder - vi har godt nok også nydt solen her de sidste dage! Frederiksberg Have er lidt speciel for mig og Mads - Mads' far var barndomsven med ham, der sejler med robådene derinde om sommeren, så vi har ofte været inde på en sommerdag og få en tur i en robåd og en god snak. Det skulle I også prøve! :)

    SvarSlet
  3. Helle, Emils mobil - OG Emil tager gode billeder ;o) Jeg er faktisk lidt imponeret over hans evne til at skære billedet.

    Astrid, det vil jeg skrive mig bag øret. Det er sjovt, vi så faktisk de små bitte bådebroer og jokede med, at færgemanden holdt fridag, da vi var derinde - det er jo så ikke helt forkert :o)

    SvarSlet
  4. Frederiksberg have er simpelthen et fantastisk sted. Jeg elsker den gamle have året rundt: foråret med krokustæpperne, sommeren hvor man næsten ikke kan sparke sig vej gennem is og solbadere, efteråret hvor farverne står så smukt til det kinesiske lysthus og vinteren med sne og rolige dage.

    Jeg har travet så mange gange op og ned af stierne, alene og med barnevogne at jeg næsten tænker på det som min have.

    Tak for billederne Emil.

    SvarSlet
  5. Åh, jeg kan lige se det for mig, Marina.
    Det kinesiske lysthus så vi ikke, men vi bevægede os også kun rundt i den ene ende af haven. Det kan være, der bliver en anden god gang.

    Jeg sender takken videre til Emil :o)

    SvarSlet