søndag den 20. april 2008

Alle gæsterne er kørt

 

Som altid, når jeg har været sammen med min store, skønne søskendeflok og deres kærester (og nu også barn!), sidder jeg tilbage med en utrolig glad og varm følelse indeni. Det er virkelig en gave, at jeg er velsignet med så dejlig en familie! Det eneste minus ved, at vi har lavet hemmeligheder til søsters bryllup er, at min søster og hendes tilkommende i sagens natur ikke kunne være med. Heldigvis skal jeg være sammen med hende allerede på fredag, hvor hun skal prøve sin kjole igen.

Vi har lagt hovederne i blød sammen, vi har grinet igennem, vi har hygget os - og vi har SPIST. De nybagte forældre havde taget (nogle af) resterne med fra dåbsfesten i fredags (og det var ikke så lidt!), så vi er godt fyldt op.

Der har ligget madrasser og bagage overalt, vi har ikke så meget husrum, men masser af hjerterum, og med lidt fleksibilitet, så går det jo altsammen.

Midt i hele hurlumhejen blev Emil igen og igen mere og mere syg. Feberen steg, og i nat havde han ondt i maven og var så dårlig, at han ikke sov meget mere end en time ad gangen (og det gjorde jeg så heller ikke...) - i formiddags, mens jeg var på arbejde, tog Brian ham med til vagtlægen, og det viste sig, at han havde fået skarlagensfeber. Nu er han på penicillin, og vi kan heldigvis mærke, at det begynder at gå fremad - det lille skind, jeg håber, at han snart må komme på benene igen. Det er ikke rart, når han bare ligger og har det så dårligt, og man bare ikke kan gøre noget.

Lige nu er børnene optagede af Sigurds Bjørnetime (det er børne-tv, når det er bedst!), køkkenet er blevet sig selv igen, og jeg sidder og nyder roen, mens fuglesangen og sollyset strømmer ind ad den åbne terrassedør. Livet er nu ikke så dårligt endda!

7 kommentarer:

  1. Hej ven. Stakkels Emil - hils ham mange gange og ønsk god bedring! Det lyder som en dejlig weekend - skønt! Knus herfra

    SvarSlet
  2. Tak for det, Lisbeth - ja, det er synd for ham... - jeg skal hilse fra ham og sige tak :o)
    Det var en rigtig dejlig weekend!

    SvarSlet
  3. Det er fantastisk dejligt med familien omkring sig. Min mand er enebarn og STOR-nyder når vi er samlet med min store, dejlige, småskøre familie.

    God bedring til Emil - det lyder ikke særligt spændende med sværre mavekneb. Håber det går bedre :0)

    SvarSlet
  4. Frøken solhat, det er et privilegie at have en stor og dejlig familie!

    Det går lidt bedre for Emil lige nu, jeg håber bare, han får en god nats søvn.

    SvarSlet
  5. Kære Annette!
    Sikke som I da har hygget jer med din familie :-)

    Rigtig god bedring til Emil!

    Og nej, livet er slet ikke så tosset på sådan en pragtfuld forårsdag, som vi har haft i dag :-)
    Knus fra Pia

    SvarSlet
  6. Hej Annette

    Dejligt at se at I har hygget jer -hvor der er hjerterum er der også husrum.
    Trist at se at Emil er syg - vi vil ønske ham en rigtig god bedring og håbe at han er på benene hurtigt igen.

    Kærligst
    Far og Lone

    SvarSlet
  7. Tak skal I have, Pia, Far og Lone. Det går bedre med Emil i dag.

    SvarSlet