mandag den 14. december 2009

Gavetur

 

Kalenderlys

 

December iler, og vi halser bagefter. Det 10. kalenderlys brænder stille og roligt, som om der ikke er noget, der haster – og vi skal for så vidt også nok nå det. Det bliver jo jul under alle omstændigheder. Men jeg må sige, at det var en streg i regningen, at sidste uge stort set gik med at sove og arbejde og kæmpe os op til overfladen.

Heldigvis går det bedre nu. Energien er tilbage, kun gør halsen stadig knuder, men mon ikke tiden og godt med ingefær i fællesskab skal få løst det også.

Og i dag skete der et ryk på gavefronten. Det der med at være i god tid ligger ikke rigtigt til mig, så selv om jeg hvert år lover mig selv at starte tidligere næste år, ved jeg ikke rigtigt, om jeg tror på, at det bliver anderledes. Men når man i forvejen er lidt sent på den (læs: ikke har købt hele gavetøjet i november), så vejer en uges sygdom tungt på stresskontoen. I dag brugte jeg derfor hele min fridag på strøget – i Århus vel at mærke. Man kan lige så godt slå to fluer med et smæk og gøre en hyggedag ud af det. For sådan en mandag formiddag kan man faktisk godt komme nogenlunde ubesværet frem, selv om vi skriver december. Og det gjorde godt at få sat nogle flueben. Vi er ikke færdige med gavekøbet endnu. Men godt på vej. Så jeg tror næsten, julen er reddet.

Ikke mindst på grund af de skønne ting, der røg i kurven til mig selv i dag…

 

Maileg pynt  Medusa nisse Medusa nisse

Medusa nisse

4 kommentarer:

  1. Dejligt at høre at det går bedre, Annette!
    Heldigvis kan du jo godt juleshoppe, selvom halsen fortsat ikke er helt i orden - men det skal nok komme : )

    SvarSlet
  2. Det kan du tro, jeg kan, Helle ;o) Shoppegenet fejler heldigvis ikke noget!
    Og ja, jeg kan også mærke, at det går fremad.

    SvarSlet
  3. Det er godt I får kræfterne igen for decmber er altså hård nok som den er også uden sygdom. Jeg har også haft svært ved at komme ind i kampen i år men idag med julesne og masser af gaver klar til afsendelse i store flyttekasser er det ligesom det hjælper.

    SvarSlet
  4. Marina, selv om jeg elsker december og jul, så er den også en udfordring af proportioner - men på en eller anden måde bliver det altid jul, og så er man klar, uanset hvor meget, man nåede. Julesneen hjælper eventyret på vej :o)

    SvarSlet