tirsdag den 8. december 2009

Slået i gulvet

 

Vi er ramte af et eller andet halsonde her på matriklen. I søndags blev det min tur. Efter en veloverstået koncert med kirkens kor vaklede jeg hjem på mine trætte ben og smed mig i sofaen – med hvad der viste sig at være en omgang feber og en hals, der ikke var med på noget som helst.

Så den planlagte julegavetur til Århus blev aflyst, og mandag sov jeg væk. Sådan. En dag revet ud af kalenderen. Men heldigvis kom jeg hurtigt på benene igen og har været i nogenlunde normalt gear i dag.

Og så skal der som bekendt meget til at afholde mig fra at jule…

 

Første skridt...

 

Den berygtede Christmas Cake har jeg længe drømt om at lave. I år bliver vi så mange (15!) juleaften, at jeg har en lille tro på, at et hjørne af den rent faktisk vil kunne blive spist – og så skal det altså prøves. Jeg aner ikke, hvordan udfaldet bliver, for jeg har aldrig smagt sådan et monstrum – den er sikkert alt, alt for meget – men  den er så sagnomspunden, og jeg så nysgerrig, at jeg simpelthen bliver nødt til det.

Så i aften har jeg hakket som en gal. Nødder, mandler, rosiner, svesker, dadler, abrikoser, ja sågar cocktailbær i små stykker er blandet med vanillesukker, kanel og nellikker og overhældt med diverse fra barskabet – cognac, rom og portvin, og så skal det ellers trække en uges tid, før jeg fortsætter projektet.

Spændende…

 

Nødder og bær

6 kommentarer:

  1. Uhmmmm, ene gode sager... det kan kun blive godt. Jeg kommer gerne forbi til rester...

    SvarSlet
  2. Vil også lige sige at vi er hjemme 1.juledag hvis der bliver meget til overs;-)

    SvarSlet
  3. Venter spaendt paa naeste trin.
    God onsdag og god bedring:-)

    SvarSlet
  4. Hej Annette!
    Mums, det lyder lækkert :-) Håber du er helt frisk igen :-)
    Knus Pia

    SvarSlet
  5. Uhm, det ser godt nok lækkert ud.
    Godt at du er på benene igen.

    Knus ;-)

    SvarSlet
  6. Du siger bare til, Inge ;o)

    Det er vi så ikke, Lisbeth - men det kunne meget vel være, at den endnu ikke er spist nytårsaften, og sådan en kan jo holde sig længe... :o)

    Tak for det, Ravheksen - og god onsdag til dig.

    Pia og Jeannette Mariae, jeg har lige sovet hele formiddagen, så helt frisk er jeg ikke... :o( Prøver forsigtigt at komme på benene igen...

    SvarSlet