tirsdag den 29. december 2009

Glade, dejlige jul

 

Ude godt, men hjemme bedst.

Vi har haft nogle skønne dage sammen med familien, som er godt spredt rundt i landet. Og en dejlig kobberbryllupsfest hos gode venner i går.

Og nu er vi ved at lande igen i vores eget, skønne julehjem. Som heldigvis står lige som vi forlod det juledag – med tydeligt præg af en skøn, skøn juleaften herhjemme…

Julebordet Julebordet Julebordet

Mandelgaver

Mandelgaver

Mandelgaver

Juletræet er tændt

Nogen, der mangler en salmebog?

Juletræet med sin pynt

Juletræet med sin pynt Juletræet med sin pynt Christmas cake

 

Julekagen blev afsluttet med et lag abrikosmarmelade, marcipan og icing (glasur med æggehvider), og den er god! Især efter juleaften, hvor det, indrømmet, nok er lidt ambisiøst at sætte mere på menuen. Nu kan vi glæde os over, at den har stået i havestuen og ventet pænt på os… (og hvis vi holder os i skindet, kan vores venner glæde sig med, nytårsaften, hvor resterne, hvis der er flere, kommer på bordet)

 

Gaven fra min elskede

Gaven fra min elskede

 

Gaven fra Brian er et kapitel for sig. For et par måneder siden fik jeg køkkenmaskinen, der skulle gøre det ud for årets julegave (og det gør den rigtig godt!). Men (heldigvis – for jeg bliver også et lille barn juleaften!) det kunne han ikke nøjes med, den gode mand. Så køkkenmaskine-kassen blev pakket behørigt ind – og når det kommer til indpakning, overgår han sig selv hvert år. Der er ikke et øje tørt!

 

Gaven fra min elskede Gaven fra min elskede

 

Og inde i kassen lå denne skønne jomfru… Suk…

 

Gaven fra min elskede

 

Heldigvis varer julen her i huset til helligtrekonger, så vi fortsætter med at nyde – og min ferie er slet ikke slut endnu – skønt!

3 kommentarer:

  1. Hvilken smuk fugl og kræmmerhus på juletræet!

    Og sikke en Christmas Cake... Det er lige så tænderne løber i vand!! Jeg håber for jeres venner, at der er lidt rester tilbage til nytårsaften : )

    Rigtig godt med nogle billeder af GAVEN, som du har beskrevet. Det er utroligt, han kan blive ved med at overgå sig selv... og hvor er skønjomfruen fin... hun passer lige ind i stilen!

    SvarSlet
  2. Kære Annette!
    Dejligt at få lidt billeder på jeres skønne aften.
    Og sikke dog en skøn og smuk indpakning Brian, havde fundet på :-)

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  3. Der er stadig Christmas cake tilovers, så der er håb, Helle ;o)
    Ja, jeg må også undres over hans hittepåsomhed hver gang - og skønjomfruen - hun er fantastisk :o)

    Brian har særlige evner i den retning, Pia - indpakningen er den halve gave ;o)

    SvarSlet