onsdag den 30. december 2009

Hjemmedag

 

Julevindue

 

Ååhh, hvor har det været skønt at være hjemme på egen matrikel. Hos egne småkager og konfekt, eget juletræ og hyggelige julestue og bare os fire sammen.

Vi har handlet ind til i morgen og byttet julegaver, hygget om konfektskålen, ryddet op i stuen, så den ser hæderlig ud efter juleaftens pakkeinferno, set en af de nytilkomne tegnefilm, samlet PlayMais (et nyt, genialt koncept, bestående af en slags skumfiduser, lavet af majsstivelse, der klæber ved hjælp af vand), vasket tøj, vasket tøj og vasket mere tøj, påbegyndt forberedelserne til menuen i morgen og hørt julemusik.

Lige sådan en dag, jeg trængte til.

I morgen skal vi være sammen med en flok af de skønneste venner – vi bliver 20 i alt, 8 voksne og 12 børn mellem 0 og 12 år, så der bliver liv og glade dage – og vi glæder os!!

Maden deles vi om at lave, og vores bidrag er forretten – en forretsbuffet, så der er lidt for enhver smag. Dejen til brødene er sat til langtidshævning, og tunmoussen er rørt, en sikker vinder. I morgen laver vi lakserullen med avocadocreme, marinerer en anden portion laks i lime og chili med råsyltede jordskokker og laver bruschetta med forskelligt fyld.

Heldigvis, tillader jeg mig at sige, skal vi ikke være her, så rengøringen gemmer vi til næste år – jeg er sikker på, vi overlever det, og om lidt kalder kaffen og sofaen… Aaahhh…

4 kommentarer:

  1. Jeg har også endelig haft en aften på egen matrikel igen, så jeg forstår godt, at du nyder det også...

    Jeg har fået pakket 13 gaver ind, som skal bruges til pakkeleg i morgen og broderet en del på min juleløber. Mit bidrag til nytårsaften i år er desserten. Det bliver ananas bagt i vanille-chili sirup, som jeg har fået et par gange hos jer : )

    SvarSlet
  2. Det lyder også som en dejlig dag. Ungerne har leget med de der playMais i "leg og lær" timerne i skolen. Det var et stort hit. Jeg vil ønsker dig og alle dine et rigtigt dejligt, lykkebringende nytår. Mange nytårsknus fra Fejø.

    SvarSlet
  3. Hvor var det god læsning. Ingen stress, men ren uforfalsket hygge.
    Glædelig og godt nytår til jer alle.

    SvarSlet
  4. Uhm, det er en god dessert, Helle :o) Rigtig god nytårsaften til jer!

    Det lyder da som en rigtig god idé at bruge PlayMais i skolen, Marina. Jeg har først lige opdaget dem - og kunne få mange timer til at gå med det ;o)
    Tak, og i lige måde!

    Det var lige det, det var, Ravheksen :o)
    Tak, og godt nytår til dig!

    SvarSlet