søndag den 6. december 2009

I kan nå det endnu…

 

Shanes Jul

 

Shanes Verden er magisk, eventyrlig og fantastisk, og den bliver bestemt ikke mindre fantastisk, når temaet er jul.

Shanes Jul er julekalenderen på Ramasjang (DR’s nye børnekanal). Juleforberedelserne er i fuld gang i Puklepakkedal, der beboes af lille Grønært, Peberkagedamen, doktor Poul Pille og mange andre. Shane Brox klipper og klistrer, drysser om sig med glimmer og fortæller de hyggelige små historier med sin charmerende dialekt.

Det er kreativitet, nærvær og eventyr, når det er bedst – og jeg ville også sidde klistret til skærmen, selv om jeg ikke havde børn. Jeg er bare så vild med hans univers.

Og som et ekstra bonus kommer der hver dag et afsnit af Jul i Gammelby, de gode gamle dages julekalender, der også er et gensyn værd for nostalgikere.

4 kommentarer:

  1. Hvor er det skont at vaere en barnlig sjael. Jeg vil fluks finde Shanes jul i morgen.
    God sondag aften:-)

    SvarSlet
  2. Hej Annette!
    Det er bare rigtig godt og jeg er også fuldstændig nostalgisk mht. Jul i Gammelby - det er bare den bedste julekalender nogensinde fra min barndom :-)

    Knus Pia

    SvarSlet
  3. Å ja pigerne og jeg ELSKER Shane, men detsværre ligger kalenderen på et rigtigt dårligt tidspunkt for os fordi der rigtigt tit er aktiviteter for de store og den lille og jeg derfor drøner rundt for at hente og bringe. Øv! Men vi ser den af og til og den er FANTASTISK.

    SvarSlet
  4. Det er altid godt at være en barnlig sjæl, Ravheksen ;o) Håber, du fandt den...

    Jul i Gammelby er indbegrebet af barndommens jul, Pia - men måske især fordi vi så den som børn ;o) Jeg kan f.eks. godt se, at børneskuespillerne ikke spiller nær så godt, som de gør nu om dage - jeg tror, det gik mere op i at huske replikker dengang... Men et godt gensyn - det er det!

    Det er også et puslespil for os at nå at se de julekalendre, Marina - Shanes Jul er jo ikke den eneste - og jeg har også selv en del ekstra aktiviter her i julemåneden. Men jeg nyder den, når jeg kan.

    SvarSlet