onsdag den 2. december 2009

To remember…

 

Marina har fået verset af Solrun, der fik det sunget af en ældre, amerikansk dame.

 

Til eftertanke...

 

Nu har jeg printet det ud, og det skal hænge et sted, for mine øjne jævnligt falder. For jeg har sådan behov for jævnligt at blive mindet om, hvad der er det vigtigste i mit liv.

Lige for tiden føler jeg det særligt. Jeg ved ikke, om det er alderen, der trykker – selv om I så sødt skriver, at jeg stadig er ung (og det føler jeg mig også!) – så kan jeg jo se på mine børn, at tiden går, og pludselig får jeg en følelse af, at den smutter fra mig, hvis jeg ikke passer på.

Så jeg øver mig i at se mine børn – virkeligt SE dem, og håber at kunne standse tiden, bare lidt, ind i mellem…

7 kommentarer:

  1. Det er et godt vers! Og ja, det har man godt nok brug for at blive mindet om. Der er så meget praktisk man skal for at hjemmet kører osv, men man skal passe på ikke at blive revet så meget med, at man ikke har tid til at sætte sig ned og bare være - specielt sammen med sine børn!

    Jeg er tidligere stødt på et digt som lidt apropos det vers du viser, handler om det med børn. Lige nu kan jeg ikke få linket til at virke, så nu poster jeg det her (i næste kommentar), selvom det fylder meget. Håber det er ok. Det er et digt som har rørt mig meget, og som bare rammer totalt plet i moderfølelsen for mig i hvert fald! Det er lavet af en bruger inde på jubii-debatten.

    SvarSlet
  2. Inden du kom
    Troede jeg jeg forstod en masse
    Jeg var helt klar over, dét der med livet
    Hvad der var vigtigt
    Og hvad der var ligemeget
    Jeg vidste godt
    At dét der med børn
    Var noget jeg ville
    Men alligevel
    Vidste jeg ingenting
    Det der var vigtigt
    Var ting jeg endnu ikke vidste
    eksisterede...
    Du
    Kan altid få mig til at smile
    Også selvom jeg ikke har sovet
    I flere dage
    Du
    Får mig til at opdage verden igen
    Du
    Er grunden til
    Pletterne på mit tøj
    Legetøjet i min taske
    Bananpletterne på min skærm
    Og lykken i mit hjerte
    Du
    Kan oplyse lokaler med dit smil
    Dit grin er den smukkeste musik
    Jeg vidste meget
    Før du kom
    Men alligevel
    Vidste jeg ikke
    At der fandtes en kærlighed så stor
    Du
    Vendte rundt på min verden
    Det vigtigste
    Er ikke længere
    Det jeg troede
    Det vigtigste
    I denne verden
    Er ganske simpelt
    dig

    SvarSlet
  3. Det er også et rigtigt godt digt, Louise - meget rammende.

    SvarSlet
  4. Jeg kan sagtens følge dine tanker og følelser i forhold til børnene. I perioder oplever jeg også, at jeg næsten kan føle mig helt panisk over al den tid, som allerede er gået - og som ikke kommer igen - og den forholdsvis korte tid, der er tilbage, hvor jeg som deres mor i udpræget grad kan være deres tryghed, lyttende øre, guide, trøster, støtte, udfordrer og - ja, "bare" MOR! Jo ældre de bliver, jo større rolle kommer kammeraterne til at spille i stedet for.
    Men jeg prøver at lade være med at tænke på den forholdsvis korte tid, der formodentlig er tilbage, og så prøver jeg i stedet at være nærværende til stede i mine børns liv lige nu, i dag - altid i dag - med de betingelser, som den enkelte dag indeholder!
    Rigtig god dag til dig.

    SvarSlet
  5. Den der næsten paniske følelse, kan jeg nikke meget genkendende til, Vibeke. Og jeg prøver også at minde mig selv om, at jeg i stedet for at græde over, hvad jeg måtte have forsømt, bare må prøve at gøre det bedste her og nu. Det er aldrig for sent at være nærværende...

    SvarSlet
  6. Å hvor er det dejligt at du blev lige så glad for dette digt som jeg gjorde.

    SvarSlet
  7. Det taler lige til mit hjerte, Marina...

    SvarSlet