søndag den 13. september 2009

Blommesnaps

 

Blommer i vodka

 

Byen blev finkæmmet for sylteglas, for vi havde blommerne og vodkaen, og det kløede i vores fingre efter at eftergøre Bettys blommesnaps. Men når vi ikke har været vant til det overflod af frugt, vi oplever lige nu, er sylteglas ikke lige det, vi har haft flest af. Og heller ikke lige det, man ser flest af i bybilledet. Til sidst lykkedes det, i Kvickly, med patentlåg og det hele, så der kan komme gang i sylteriet, når vi får stunder til det.

Blommesnapsen er let – blommerne overhældes med rørsukker, kanelstang og vodka, og så kommer den svære del – at vente i hele tre måneder (!), før vi kan smage resultatet. Jeg glæder mig!

2 kommentarer:

  1. Jeg har lavet den engang med ferskener og DEN var bare super. Jo mere vanillie jo bedre.. :-)

    Og så passer det jo lige med at det er klar til jul

    KH Henriette

    SvarSlet
  2. Det lyder også spændende, Henriette. Jeg har smagt en mirabellesnaps, som jeg var helt skudt i, så jeg har store forventninger ;o)
    Ja, det bliver garanteret en god julesnaps :o)

    SvarSlet