fredag den 25. september 2009

Nøgleperson

 

Nøglesnor

 

Okay, overskriften er måske lidt søgt, men et eller andet skal man jo finde på …

Min arbejdsnøgle har jeg altid haft i mit nøgleknippe sammen med alle de andre nøgler, men jeg blev træt af at dingle rundt med alle de nøgler, når jeg var i kirken. Derfor tog jeg nøglen ud og puttede den i lommen. Med det resultat, at den hver anden dag lå herhjemme og puttede sig i en lomme, når jeg var i kirken og skulle bruge den. Eller jeg lagde den i tasken, hvor den på ingen tid kunne grave sig allerdybest ned og krævede, at man tog alt indholdet op af tasken, før den lod sig finde.

Det blev jeg også hurtigt træt af. Derfor har Frejas top måttet holde en pause (ja, du læste rigtigt, jeg har faktisk gang i flere projekter på én gang!), mens en nøglesnor blev hæklet. De hedder vist også et eller andet fancy, men jeg ved ikke hvad.

Lænkerne er hæklet af 10 lm, der samles i en ring med en km (fra 2. lænke og frem: husk at sætte lænken omkring den foregående lænke, inden du samler). Derefter har jeg hæklet fm omkring ringen, ca. 18 i alt, slut med en km i første fm. Sidste ring, der samler kæden, er hæklet af 22 lm.

Så var der bare tilbage at hæfte tusind ender, før nøglesnoren kunne tages i brug, og jeg er sikker på, at den nok skal blive slidt op!

3 kommentarer:

  1. Hvor er den fin! God løsning på et nok temmelig almindeligt problem, Annette! Den overser man ikke bare sådan lige - og man kan endda ha' den om halsen - i den snævre vending, hvis man mangler lommer (det gør jeg nemlig tit) :-)

    SvarSlet
  2. Ups - jeg var for hurtig dér - det er altså ikke fordi jeg vil til at være anonym kommentator ;-D

    SvarSlet
  3. Jeg har ikke glemt min nøgle en eneste dag, siden jeg tog den i brug, et cetera - så den virker ;o)
    Og jeg har netop meget bevidst lavet den, så den kunne gå om halsen i en snæver vending :o)

    SvarSlet