torsdag den 10. september 2009

Efterårsmad

 

  Blommer

 

Vores have er et sandt overskudslager af frugt. Æbler og blommer i kilovis drysser ned fra træerne, hvis ikke vi når at plukke dem inden. Brian samler ind og udstener blommer, så det er en lyst. Fryseren nærmer sig bristepunktet – det er godt, vi har den, for overskuddet til at sylte og bage er ikke overvældende for tiden. Efter at hverdagen for alvor har holdt sit indtog, trækker det ekstra tænder ud at have maleprojekter og mange andre gøremål i baghånden.

Men vi holder skindet på næsen, og med fryseren fuld af frugt, skulle vi nok kunne klare os vinteren over. Og så vil jeg glæde mig, til der igen bliver overskud til at gå amok i køkkenet.

 

Blommer

 

Aftensmaden i går var let, lækker og fuld af efterårsstemning.

Bruschetta af lækkert hjemmebag fra fryseren, med valgfrit fyld – hver lavede sine varianter og kunne vælge imellem, hvad køleskabet gemte: rød pesto, spegepølse, soltørret tomat i olie, tomatskiver og ost.

Dertil lavede jeg en salat med nogle af de mange blommer, ristede svampe (østershatte og champignon), babyspinat og hasselnødder.

 

Bruschetta med efterårssalat

4 kommentarer:

  1. Hold da op, hvor ser de blommer bare gode ud - jeg kan godt forstå Brian udstener til fryseren!

    Det lyder som en superlækker salat, Annette : )

    SvarSlet
  2. Uh jeg gad godt have masser af frugt.. og så lige en have at have dem i ;)

    Det er en gave at kunne fylde maven med egen avl ikke? På den måde er efteråret jo en givtig tid og slet ikke så ringe endda.

    Rigtig god fredag og kærlig hilsen
    Henriette

    SvarSlet
  3. Uhm, det ser godt ud!
    Jeg må have mig et blommetræ - har jo et til gode fra svigerforældrene.

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  4. De er også vildt gode, Helle!
    Jeg elsker svampe, og blommer supplerer dem godt.

    Vi nyder det også i dén grad, Henriette. Det er noget helt særligt at spise det, der har vokset i vores egen have - det kunne jeg godt blive afhængig af ;o)
    Og efteråret er efter min mening slet ikke så ringe :o)
    Håber også din fredag har været god.

    Du må afsted til planteskolen, Pia - det er vel lige sæson for at plante den slags nu :o)

    SvarSlet