fredag den 11. september 2009

Og maden…

 

Min arbejdsplads er lille, vi er 4 ansatte, der har vores daglige arbejdsplads der – udover de to præster med hjemmekontor – så der er desværre ikke basis for en stor og velassorteret kantine (kunne ellers have været godt!).

Når vi er der samtidigt, hygger vi os med at spise vores frokost sammen i det lille personalerum – men er jeg alene, er det nu også godt at sidde med avisen som selskab. Det sker især tit om fredagen, og i Kristeligt Dagblad, som naturligt nok er den avis, kirken abonnerer på, er der en god madklumme på bagsiden.

I dag var der idéer til fyldige salater, og da jeg havde to skal-helst-spises-i-dag-avocadoer, var denne salat oplagt:

 

Salat med laks

 

1 krus spelt koges og afkøles let, blandes med letkogt broccoli, 2 avocado overhældt med citronsaft, 200 g ærter, 100 g feta, mynteblade og en håndfuld ristede græskarkerner. Græskarkernerne må gerne blive til flere næste gang, men ellers var salaten meget lækker, med mange smagsnuancer. Den fik følgeskab af laks, godt krydret med citronpeber og salt, og så et par gode boller fra fryseren.

2 kommentarer:

  1. Uhm det lyder lækkert og jeg tager hatten af for at du får lavet så lækker en madpakke :-)

    Og så skal jeg da vist lige kigge i suveræne succeser, mon ikke det er der du fik inspiration til blommesalaten?

    SvarSlet
  2. Hov, jeg fik vist formuleret mig lidt uklart, Lene - maden var vores aftensmad, men jeg fik inspirationen, da jeg spiste min madpakke og læste avis :o)
    Madpakken var bare to skiver rugbrød og en avocado ;o)

    Det kan godt være, suveræne succeser har en salat, der ligner, men kombinationen svampe/blommer har jeg set i et blad engang, og resten improviserede jeg :o)

    SvarSlet