torsdag den 24. september 2009

Lyse tider

 

Havestuen

 

Igen i aften er aftensmaden fortæret i vores elskede havestue. Vi kan allerede begynde at mærke, at den har en begrænset tid – hvis solen ikke har skinnet, er havestuen allerede for kold at sidde i, men lige så snart der har været lidt sol, rykker vi ud og nyder lyset og udsigten til haven. Der er højt til loftet, enormt hyggeligt og bare så meget lysere derude end i resten af huset, så det må helt klart give plus på lux-kontoen.

 

Havestuen

 

Jeg læste forøvrigt i Isabellas om forskellen på vinterhave, havestue og udestue. En udestue tæller ikke som en tilbygning, fordi den ikke er isoleret. Det er en vinterhave derimod, og en havestue er en slags mellemting. Den er mere sparsomt isoleret end en vinterhave og kan derfor ikke bruges hele året.

 

Havestuen

Havestuen

4 kommentarer:

  1. Jeg er bare overhovedet ikke misundelig! (Ok en smule. Det ser helt igennem fantastisk ud!)

    SvarSlet
  2. Det er bare en rigtig dejlig havestue I har, Annette - og enormt hyggeligt indrette : )

    SvarSlet
  3. Det er en flot havestue, jeg har en u'du' (udestue), jeg sidder der hver dag fra marts/april, og endnu kan jeg sagtens holde varmen. så hilsen fra u'du'en

    SvarSlet
  4. Vi er altså også bare så glade for den!

    SvarSlet