mandag den 20. oktober 2008

Boller i karry - med et twist

 

Opskriften fandt jeg i Føtex for omtrent en menneskealder siden.

Kødbollerne er lavet af svinehak, krydret med masser af karry (1 spsk til ½ kg fars), salt, peber, frisk koriander (et par skefulde) og 50 g hakkede mandler. De små boller steges på panden, og derefter tilsættes endnu en skefuld karry og et par skefulde af den faste kokosmælk fra dåse - det ristes sammen. 2 æbler i tern ristes med, derefter tilsættes resten af kokosmælken, 1 dl rosiner og 25 g grofthakkede mandler.

Serveres med ris og pyntes med korianderblade - det er en skøn variant af den gamle klassiker, synes jeg - og så gik den endda igennem børnecensuren!

2 kommentarer:

  1. UUhhhmmmmmm, det ser så godt ud, lyder som noget, jeg ville elske.

    Men jeg er helt sikker på, at en enkelt eller to her hjemme ville protestere voldsomt, hvis jeg twistede vores udgave på den måde.
    Men jeg må gøre det en dag, hvor jeg er alene hjemme :-)

    SvarSlet
  2. Nej, det kan være sin sag sådan at lave om på traditionerne, Anne.
    Jeg har også en lang liste over retter, jeg vil lave, når jeg er helt alene hjemme - det er jeg bare aldrig - og hvis jeg var, gik jeg nok ikke i gang med den helt store madlavning :o)

    SvarSlet