fredag den 17. oktober 2008

Hjertefryd

 

Vi havde en fantastisk hyggelig aften i går! Snakken gik lystigt, og vi spiste næsten uafbrudt fra kl. 18 til 2 - sådan føles det i hvert fald, men vi må vel have holdt lidt pauser ind i mellem.

Men hvor er det dejligt at sidde sådan en flok tøser og komme omkring stort set ALT! - Sammen med veninder, jeg kender godt og er tryg ved. Dejligt for en stund kun at være mig selv - ikke ægtefælle og mor (hvilket jeg også nyder!) - men bare mig selv i en flok, hvor intet emne er for stort eller for lille.

Snakken fortsatte ved morgenbordet, og nu, hvor de alle er taget hjem, sidder jeg tilbage med glæden og varmen indeni over de skønne mennesker, der beriger mit liv.

Jeg nyder roen, rydder lidt op i køkkenet, aer et par katte, der ikke kan forstå, hvor resten af familien er blevet af - glæder mig over at have huset for mig selv og ingen planer, og glæder mig også til om et par timer at få mand og børn hjem igen.

Senere på dagen venter flere glæder. Vi skal være sammen med hele min søskendeflok i det meste af weekenden, og jeg ved, at der også vil være plads til masser af snak, masser af grin og masser af hjertefryd! Hvor er jeg rig!

2 kommentarer:

  1. Jeg kan sagtens følge dig i, at du føler dig rig, Annette !
    Det gør jeg også...

    SvarSlet
  2. Det er en dejlig følelse, Helle!

    SvarSlet