onsdag den 22. oktober 2008

Wellness

 

Jeg var til wellness-aften i går. Sådan en rigtig tøse-forkælelsesaften med besøg af en sælger, der nok kunne snakke for sine produkter. Men hvis man som jeg bare trængte til lidt forkælelse og ikke til at få tømt pengepungen, kunne man sagtens lukke ørerne for salgstalerne og bare nyde fodbad, skrubbecreme og cremer, at få pakket fødderne ind i husholdningsfilm (ja!) og dunfutter, for derefter at få ansigtet renset og strammet op med skrub, maske, lækre cremer, nyde en kop kaffe, chokoladekage og frugt, for at slutte af med at lege med forskelligt make-up og nyde lidt nakke- og skuldermassage med en varmecreme, der prikkede og snurrede i lang tid efter. Det kunne sagtens lade sig gøre at læne sig tilbage og nyde. Jeg gik ovenikøbet med til at smage den aloe vera drik, der var aldeles udrikkelig, men nok vil give lidt ekstra aktivitet i maveregionen i dag. Det kan jeg sagtens leve med, bare lige for en aften. Jeg har nu heller ikke mærket noget endnu.

Selv om jeg til dagligt klarer min morgentoilette i en håndevending (sådan næsten da) og ikke kunne drømme om at ofre formuer på alskens produkter, der lover guld og grønne skove (sådan næsten da), er det da skønt bare for en aften at lege med i et kvindeunivers, hvor snakken bare går og går, og rynker og tør hud er de største problemer, der kommer for dagens lys. At hjemmet, hvor vi var, også var beboet af den sødeste, lillebitte, kønne og legesyge killing, var kun en ekstra bonus.

Og at jeg i dag vågner op med de blødeste fødder og en ansigtshud (næsten) som en babys er da også en dejlig sidegevinst. Således blødgjort vil jeg gå en ny arbejdsdag i møde.
Ha' en dejlig dag!

4 kommentarer:

  1. Uhm, lyder skønt, Annette. Sådan en dag/aften burde alle (kvinder)have en gang imellem - det er garanteret også en effektiv "stress-killer" :-)

    SvarSlet
  2. Åh ja! Sådan en aften har jeg også prøvet at være med til - superlækkert og ikke mindst hyggeligt.

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  3. Jeg har også haft fornøjelsen af at nyde en sådan aften, men jeg valgte nu også at overhøre salgstalerne - og bare nyde... : )

    SvarSlet
  4. Ja, det burde de faktisk, et cetera - og en stress-killer kunne jeg egentlig godt trænge til igen, efter en alt for hektisk dag...

    Pia og Helle, det er rigtigt hyggeligt og dejligt at blive forkælet lidt, og man bestemmer jo heldigvis selv, hvor meget man vil købe.

    SvarSlet