onsdag den 15. oktober 2008

Måske den sidste dahlia?

 

Jeg holder vejret i spænding, for frosten lurer måske lige om hjørnet.

Det er ikke de store mængder, jeg henter ind, for dahliaen folder kun én blomst ud ad gangen - næste år prøver jeg vist med lidt gødning. Til gengæld nyder jeg den enkelte blomst, for den er helt fantastisk i både sin opbygning og farve.

Og krydser fingre for, at frosten lader vente på sig lidt endnu, for der er masser af knopper derude.

Krukkerne er fyldt med lyng, og pelargonierne er hentet ind for i år. Nu må de hygge sig i varmen her i vindueskarmen, for oplagte overvintringspladser ejer vi ikke. Men de har klaret det én vinter - lidt ranglede var de til sidst, men så klippede jeg dem bare ned, inden jeg satte dem ud, og de bredte sig fint derude i krukkerne. De bliver til flere og flere, og jeg synes, det er en rigtig god forretning. Og pelargonier bliver jeg vist aldrig træt af!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar