mandag den 13. oktober 2008

Hemmeligheder...

 

Endnu en gang har jeg strikket i det skjulte. En lille babytrøje til dåbsbarnet har været på pindene, og denne gang lykkedes det uden natteroderi. Til gengæld blev jeg ikke færdig med huen, der var tænkt til, men den får lillepigen i tilgift, når vi ses om et par uger.

Jeg har strikket lige siden, jeg var barn, men altid lidt ad gangen, så det er ikke de helt store mængder, der er løbet af pindene igennem tiden, men noget forskelligt har der da været. Jeg har strikket en del mønsterstrik med flere farver, men af en eller anden ukendt grund aldrig hulmønster.
 


Nu skulle det være, og det er bestemt ikke sidste gang - det var sjovt at prøve, og mønsteret, jeg fandt, er jeg ret vild med. Raglanærmer har jeg heller aldrig prøvet før, så opskriften skulle nærlæses sine steder, og et par mindre optrævlinger blev det da også til, før trøjen kom i mål.

Opskriften er endnu en gang fra Garnstudio - de har meget godt, garnet er Drops safran, bomuldsgarn, og størrelsen hedder 6-9 måneder.
 


Vi hygger med spil, blade og ingenting - og puster ud efter en hektisk weekend. Der har været tæt program, men det var en bevidst prioritering, og prioriteringen var god, for der var brug for knus og en lejlighed til at se hinanden i øjnene, og det gjorde godt. De næste dage er sat af til ingenting, så der er god tid til at komme os ovenpå ræset, og det nyder vi!

Festen i går var hyggelig, maden var lækker, og hovedpersonen sov eftermiddagen væk, så alle baby-pille-hungrende kvinder (jeg selv inklusiv) var ved at få stærke abstinenser, før det passede prinsessen at stå op af sin middagslur.
 


En ting bliver jeg nødt til at fremhæve - desserten var italiensk is fra ParadIS - som jeg har hørt meget godt om, men aldrig smagt. Det har jeg nu!!! Og jeg forstår pludselig andres begejstring. Den var intet mindre end fantastisk! Frisk, cremet, blød, lækker - lavet af frisk frugt og den slags naturlige, gode råvarer. Varianterne i går var lakrids (ikke min favorit, men jeg må indrømme, selv jeg, der ikke er den store lakridsspiser, måtte overgive mig), stracciatella, solbær og æble/makron - de to sidstnævnte var sorbeter, de første mælkeis. MUMS siger jeg bare - prøv det, hvis du kan!!!

5 kommentarer:

  1. Hvor er den fin, den minder lidt om den hypede February Baby Sweater synes jeg.

    SvarSlet
  2. Den er yndig, Annette - og dejligt at I havde en god dag - OG mulighed for at puste ud nu ... ParadIS skulle efter sigende sælges her i byen - måske skulle man prøve at undersøge hvor - og så få det smagt :-)

    SvarSlet
  3. Ja, det er vist rigtigt, Stine, at den ligner - en stor fordel for mig er at denne opskrift er på dansk :o)

    Jeg tror, jeg kan garantere, at du ikke bliver skuffet, et cetera.
    Men det er rigtig godt for min økonomi, at det ikke sælges i Herning ;o)

    SvarSlet
  4. Hvor er det altså en fin trøje. Jeg har egentlig også strikket meget i tidens løb. Måske jeg skulle have strikket lidt på mit sjal igen?!

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  5. Tak, Pia :o)
    Det kan være svært at nå midt i alt børnemylderet - jeg holdt en pause, da mine var små, men jeg nyder at have taget det op igen.

    SvarSlet