fredag den 17. april 2009

Dagens haus-frau-tip

 

Når nu man ikke længere har småbørn i huset, men stadig har et hav af stofbleer liggende, hvad er så mere nærliggende end at klippe dem i småstykker?!

 

Stofprøver

 

De kan nemlig bruges som afsmitnings-indikator. Når jeg køber nyt tøj, vasker jeg det altid sammen med en stump stofble – så kan jeg nemt se, om det smitter af, eller jeg roligt kan vaske det sammen med andet tøj fremover. Smart, ikke? Og sådan et læs stofbleer rækker til mange år (vil tro, man også kan bruge aflagte lagener eller andet hvidt ;o)

PS. Jeg plejer nu ikke at have stofprøverne stående til pynt i vindueskarmen – men hvorfor gå glip af en chance for at indfange lidt af al den dejlige solskin…?

2 kommentarer:

  1. Det er da en supergod idé, Annette !!
    Jeg er et par gange kommet til at ødelægge andet tøj pga. afsmitning.
    Go` weekend til jer : )

    SvarSlet
  2. Det er så ærgerligt at få tøjet ødelagt, Helle, så jeg bruger altid den lille test :o)
    Tak, i lige måde!

    SvarSlet